Dag 15 – Mina drömmar

Dag 15 – Mina drömmar

Jag har en massa drömmar som innefattar helt olika saker.

Jag hade som liten en dröm om den perfekta familjen, en familj där man känner sig önskad, älskad, sedd och respekterad. En familj som var som en familj på tv. en familj!

Jag drömmer om framtiden för mina barn:

om att Loke blir hajforskare, att han reser jorden runt och gör en massa (i mina ögon) farliga saker. Att han blir den där vilda killen som hittar på en massa bus men ändå kommer hem och berättar allt.
Jag drömmer att Alfons blir antingen astrolog eller arkeolog, då han älskar sånt.
Att Trixie tar över sambons firma osv.


Helt hysteriska tankar och drömmar och de skrämmer mig, för även hur man tror att det ska bli, så vet man aldrig.... jag hoppas dock på att Loke lugnar ner sig när han blir äldre och hellre väljer nått lugnare yrke/liv, men mest av allt hoppas jag på att alla 3 väljer det liv och väg som känns rätt för dom.
Oavsett vad de väljer så vill jag kunna stå bakom dem och känna mig stolt och veta att denna väg har de själva valt. och att de blir lyckliga som äldre/vuxna...
men mest drömmer och hoppas jag att de kan se tillbaka på sin barndom och säga: Mamma och Pappa älskar oss. Mamma fanns där. Vi är en riktig familj!

Jag drömmer även om att en nångång bo utomlands, typ södra frankrike, och målar tavlor hela dagarna, och galopperar på vackra hästar längs med strandkanten och bara njuta av livet och slippa all stress.


Jag drömmer om att nångång ha ett eget galleri och kunna försörja mig på mina tavlor.

Jag drömmer även om en värld utan krig, mobbing, bråk, utfrysning, om en värld med jämnställdhet där alla får vara med.




Harmoni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0