julen

ja, då får jag väl vara en trevlig svägerska och uppdatera lite ang julen som just varit.
 
hela november var en tuff månad för mig så jag vart inte så säker på att det ens skulle bli en jul för min del, men tillslut infann sig även julen hos mig.
 
svärföräldrarna kom upp och barnen vart överlyckliga!
 
en massa julklappar fick barnen med:
Alfons:
agent/spion låda med en massa grejer i
piratskepp och skattkammarön från playmobil
en tavla med ett brev och kuvert från rymdstyrelsen där det var ett kort på Christer Fuglesang och där han hade skrivit en autograf och en hälsning till Alfons.
örhänge i form av en döskalle
stjärnkikare
pyjamas
den försvunna diamanten (ett spel)
en klocka med pirater på (armbandsur)
canvas tavlor så att han kan måla
tuschpennor
 
Loke:
Stora Polis stationen i lego
en radiostyrd bil
pyjamas
geomac eller vad det heter (det dära med magneter som man bygger ihop till olika saker)
Cars 2 labyrinten (ett spel)
keyboard (stor)
ett halsband med tors hammare
tuschpennor
 
Bellatrix:
stort barbieslott
stort ponnyhäst slott
ponnyhästar
pyjamas
litet barbie slott
hello kitty halsband
klänning och hello kitty tajts
hellokitty och ponyhäst målarböcker
tuschpennor
 
Grim:
en fischer price aktivitets dörr
klossar
ett set med leksaks kastruller och slevar
en leksaks telefon
 
och alla vart supernöjda och glada.
jag kan förstå att vissa tycker nu att Loke fick lite saker och Alfons en massa, men de brukar få det de önskar sig, och Loke önskar sig sällan en massa saker, utan några få och sen är han nöjd, medans Alfons lätt kan ha en lista på 200 saker, och då måste man som förälder gå in och välja ut det man vet att han önskar sig mest.
 
förra året (2011) vart vi hel tokiga och varje unge fick typ 12 paket eller så, och det gör vi inte om.
då de bara öppnade 5-6 st och sen var de nöjda med sina presenter. och resten fick man nästa tjata på dem för att få dem att öppna.
 
efter frukost som bestod av risgrynsgröt och vörtbröds macka med skinka på, så selade vi på Indra och åkte släde en stund.
sen hem och då kom tomten.
 
Vi har som vanligt skippat julbordet, då det mest blir att man står vid spisen hela dagen och liksom glömmer bort att fira jul, så vi åt kalkon med en massa gott till.
 
ja, annars hade vi väl en jul som alla andra, man äter och dricker gott, myser och spelar spel.
 
bilder kommer.
jag har inga bilder inlagda på denna datan från jul så jag ska först ta och fixa det. sen kommer bilderna!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Zarah

Va roligt att höra att ni haft det bra!:) Låter som en mysig dag:) kram

2013-01-02 @ 18:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0