Indra!

Även idag fick Indra ut och jobba lite, men i släde denna gång.
Det var jag, Bellatrix, Loke, vännen S, Mymmlan, Tindra som hand häst och såklart Indra som fick dra hela paketet.

Herregud vad hon vinglar när man går iväg... Värsta sicksack sömmen, men efter en stund släpper det och hon går rakt, för att sen glömma av sig och vingla igen.
Men det är ju mest unghäst fasoner och sånt som bäst jobbas bort.

Sen när vi kom tillbaka från turen, (som för övrigt Tindra hängde med bra på hela tiden, och hade riktigt roligt) så skulle jag som vanligt svänga genom snön och sen "parkera" släden, men precis när jag skulle vända genom snön så fick hon för sig att "här ska jag rulla",
Så hon lägger sig ner och börjar försöka rulla!!
Tur att S vart där för jag visste inte riktigt hur jag skulle göra, men vi spände loss Indra och sen ställde hon sig upp och spände för henne igen.
Och då drog hon som vanligt, tror hon fick en ny erfarenhet... Man kan tydligen inte rulla när man har sele på sig och sitter fast spänd till en släde!!

Men cool som hon är så vart hon inte nämnvärt brydd över att hon satt fast där hon låg, utan mera, jaha här ligger jag, det var ju inte så bra kanske....
Och det var absolut inga problem att spänna för henne igen.

Hon är så himla underbar trots sina små hyss ibland.
Men hon är en unghäst!
Dock en väldigt underbar sådan!

Förresten, i sommar blir det roliga spännande saker som händer!
Om jag säger såhär: semester med häst!!

Puss puss


Kommentarer
Postat av: Annica

Vaddå semester med häst? Nu är jag nyfiken???!

2013-01-08 @ 00:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0