en tur...

Blev en tur med Indra i dag ändå, men så glad över det hela vart hon nog inte,
för när jag kom med grimman och skulle hämta henne, gick hon längst ner i hela hagen och ställde sig under en gran, så det var ju bara att knata efter och hämta henne.
men när jag väl var nästan ner och skulle ta henne, ja då kom hon gåendes, precis som om;
va? är du här, och jag som precis skulle gå upp...
knasiga häst...
 
Övade på en del galopp med.
Hon blir alltid så himla stark och ska rusa iväg när man galopperar.
Så jag hittade en lång, nyss skottat helt ohal, väg med lite lutning uppför som hon fick galoppera sig igenom.
På långa tyglar och i ett rejält tempo
Och sen vart hon nöjd!

Men vi skulle behöva jobba lite mera på komunikationen som sagt.
Hon lyssnar och är trevlig och då, men just finslipet och lyhördheten måste jobbas på.
När sambon är ledig nästa helg ska jag försöka mig på att låna ett ridhus och träna lite med henne.
 
Fick ett tips av en kompis att man kunde skruva ner väggarna i stallet och göra om till ett ridhus.
Bästa iden på länge, dock kommer det inte att hända nu i vinter, men kanske blir det mitt vår/sommar projekt.
 
Har visserligen även som projekt att måla om trappan in, fixa klart alfons rum i gillestugan i källaren och lite annat smått och gott.
Även fixa våra fönster står högt på listan, och att ev hälla betong i den ena lösdriften, och därmed göra om den till förråd istället för lösdrift, för jag har ändå bara 2 hästar och behöver då inte 2 lösdrifter... eller?!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0