tåg...

på torsdag vid 17 åker man natt tåget ner med barnen till kalmar.
sambon måste stanna till en sväng i sthlm, och först hade vi med tänkt det för att gå på tekniska museet,
men sen kom jag på iden med att åka tåg!
Alfons åkte tåg en gång i Berlin och Loke har aldrig åkt tåg...inte Bellatrix heller för den delen,
och för att slippa stressen med en 12 timmars bil resa, eller en 8 timmars bilresa till sthlm med en massa stopp och övernattning, så tar vi tåget, jag och ungarna.

Blir ett mindre roligt stop visserligen vid 4 på morgonen till kl 6 i alvesta innan det går vidare till Kalmar.
men med bara 1 byte (där i alvesta) så får det gå...

vi har bokat en kupe för oss själva, så att ungarna kan väsnas och leka hur mycket de vill utan att störa nån annan.

Först så tänkte vi åka på dagen, men det vart så skumt med platserna att det inte känndes säkert att åka så långt själv med 3 barn.... vi skulle typ halva vägen få sitta en bit i från varandra...i samma rad men ändå inte nära, och sen andra halvan i bistro vagnen vid ett bord.... fast bredvid varandra så att det sitter 4 st pers framför oss.... asså mittemot oss...
och jag vill inte riskera att folk stör sig på att barnen inte kan sitta still och att jag ammar Trixan och sånt.
Bara att åka tåg själv med barnen är ett äventyr i sig....och det sista jag behöver är en massa folk som stör sig...
Folk har tyvärr en tendens att alltid lägga sig i....

Men vi löste det som sagt med att boka en kupé till oss själva, och därmed är problemet löst....

ser väl inte såååå mysigt ut, men man kan ju fälla upp sängarna ovanför så att man kan sitta upp, och sen när ungarna bli trötta så fäller man ner dem på ena sida.... Trixan kommer ju med all säkerhet vilja ligga hos mig.

Jag tror att ungarna kommer att tycka att det blir skitkul...
eller jag hoppas det iallafall....



ska ta med mig fika på tåget tänkte jag, så att jag slipper springa iväg hela tiden om de blir hungriga (vilket de lär bli eftersom det är mitt i kvällsmatstiden som vi åker...)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0