skitsnack??

Minns fritsla... Hjälp säger jag bara!

En viss vän vart djävulsdyrkare och allt möjligt. Offrade katter och gudvetvad...

Men inget av det var ju sant.

Vännen som det handlade om är en av världens djurvänner och en underbar person.

Enligt byn var jag ju både knarkare och hora och allt vad det nu var (lillebror var en god källa som mer än gärna berättade om vad folk sa) och tyvärr, kära läsare, får jag göra er besvikna...

Jag var varken knarkare eller hora...

Så man kanske inte ska tro på allt som man höra och man kanske ska vara lite försiktig i de rykten som sprids...

Vem vet hur de kan skada?! Eller vad säger ni, kära läsare?!?!?!! hur ställer ni er till sånt?

Hur gör ni själva när ni hör ett rykte?

Vältrar er i det och sprider det vidare fortare än vinden?

eller tar ni er faktiskt tid och ser hur mycket som egentligen är sanning och sen struntar i att sprida det vidare?


Kommentarer
Postat av: K

Reflekterar sällan så mkt på skvaller. Det går typ in genom ena örat, ut genom andra ungefär... Engagerar mig dåligt. Tillför inte skvallerklubben mycket, umgås väldigt sällan med byns skvallerkärring. Och det är väl tur det då hon är riktigt påhitig å dann...

2011-03-15 @ 23:38:46
URL: http://karolajna.blogg.se/
Postat av: Zarah

Jag tycker man ska stanna upp och bilda sig en egen uppfattning om personen i fråga. Sen när man har sin egen åsikt så får folk prata bäst dom vill, och då vet man vad som är sant och inte.

Kram Z

2011-03-16 @ 09:29:45
Postat av: Jennie

jag tror det är ganska vanligt att man lyssnar, spär på lite extra, och skickar vidare...MEN! jag försöker vara bättre än så, och jag är skitnoga att aldrig prata om nån när mina barn hör på. Dom har rätt att skaffa sig en egen uppfattning om alla.

Puss på dej =)

2011-03-16 @ 17:58:19
Postat av: Angelika

Jag försöker mer forska i lite vad som är sant å inte.. å inte sprida vidare.. utan mer få en uppfattnign av personen själv.



Har hört dom sakerna också,gick väl prat om att personen i sig hade sin döda katt på sig runt halsen också väl?

2011-03-24 @ 10:19:16
URL: http://pnek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0