sitter i en namn diskussion...

Ang detta med namn:
var inte vissa namn väldigt konstiga även förr i tiden?
tex Sten, Stig, Björn?
de måste ju ha varit otroligt konstiga, eftersom vi nu regerar så över tex; Vilda, Vittra, Tindra osv.
(dock är ju Tindra ganska vanligt numera...men konstigt när det "kom")

Mina ungar heter Alfons Loke och Bellatrix.
Konstiga namn i vissa öron men vi valde dom för att vi tycker att de vart fina och är fina och passar våra barn.

Jag tror inte att majoriteten av föräldrar väljer sina barns namn med anledningen att vara konstig.
De väljer nog sina barns namn för att de helt enkelt gillar namnen.
och det är väl egentligen lite roligare med en massa olika namn än 17 st Alice i en och samma klass.
(dottern min heter Alice i andra namn )

och sen undrar jag lite, vem bestämmer att ett namn är konstigt?
allt är väl ur betraktarens öga, och i detta fall öra?!

Och att barn skulle bli mobbade pga av sina namn är lika stor risk som att de skulle bli mobbade för att de har rött hår eller randig tröja eller inte rätt typ av märke på sina skor/jeans osv.

Barn är egentligen öppnare än vad vi tror, det är vi föräldrar som skapar fördommar och barnen som tar efter....

Här finns länken till hela tråden:
>>Familjeliv<<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0