svarar på frågor!

Hej allihopa!!

Här kommer frågorna och svaren:



Jag är lite nyfiken på vad din sambo jobbar med..å vad jag förstått så jobbar du också i hans/erat företag? å vad gör du då? Nu kanske jag har missuppfattat detta men jaa,jag frågar då iaf vad jobbar du å din sambo med.. =)

Varför gjorde du dig av med alla hästar om man får fråga det..?
Blir det några nya djur?

Svar:
Sambon har ett turism företag, dvs han äger det och har en del anställda under sig.
De jobbar med stugförmedling av privata stugor.

Och det jag gör är oftast är bildredigeringar.

Jag gjorde mig av med alla hästarna just för att tiden inte finns.

Förhoppningsvis i framtiden blir det häst igen... men vi får se...

när man läser din blogg så verkar du vara ganska ytlig.
du skriver väldigt sällan om nått viktigt, typ hur du mår, vad som hände när du var liten och sånt.
varför?
hur tror du att folk uppfattar dig?
ledsen om det verkar hårt men så kan det vara.
Svar:
ja, vad ska jag svara på detta.
Alltså, jag skriver ibland om min barndom, men då det är en period av mitt liv som jag helst vill bearbeta och gå vidare, så känner jag inte att jag vill skriva om det här.
Kanske nåndag... men inte ännu....

Hur folk uppfattar mig har jag faktiskt ingen aning, det kanske är en fråga jag borde ställa istället?
Hur uppfattar ni läsare mig??

varför sålde du dina hästar?
Svar:
Samma svar som på en annan fråga, tiden finns helt enkelt inte just nu....

Skall du ha flera barn?
Svar:
Nej det tror jag inte, dock skulle jag vilja att vi är fosterfamilj längre fram när våra egna barn är äldre.

Hej.
Nu kanske jag ställer en fråga som redan ställts eller som egentligen inte har nått svar på.
Men jag frågar ändå;
Vi ska till Sweden rock festival i sölvesborg /norje i år.
Och vi är 2 vuxna och 1 barn.
Har du varit på nån festival med dina barn och hur gick det?

Nått man ska tänka på?
Tips?
Tacksam för svar (om du kan svara såklart)
Svar:
Oj, vad kul! Vi ska också dit iår med våra 3 barn, kanske man ses??
Vi var på sweden rock faktiskt med Alfons när han var liten och Loke låg i magen.
Och de tips jag kan ge är:
Ha hörselkåpor på barnen,
Se till att barnen alltid är mätta och otörstiga, då kan man lyssna på banden i lugn och ro och barnen är nöjda.
Sen är det väl det bästa tipset jag kan ge är att ha ditt telefon nr skrivet på barnet om h*n skulle komma bort, och sen, stressa inte!!
Och ha kul!


Vad gillar du för musik?
Nått speciellt band?
Svar:
Jag är hårdrockare in i själen....
favorit banden är Marilyn Manson, Twisterd Sisters, White Snake och likande....

kommer ni komma neråt i sommar igen?
Svar:
Neråt, Bergkvara antar jag att du menar, och ja, det kommer vi.
Vi åker ner i slutet på maj, för vi ska hinna till sweden rock i juni!

Hej hej.
Är ofta inne och läser men är dålig på att kommentera.
Det jag undrat är vart kommer din sambo ifrån?
Hur träffades ni?
Och varför skriver du sambon och inte hans namn?
Hoppas mina frågor kommer med!
Tack för mig!
Svar:
Ja klart att dina frågor kommer med, ska ju försöka på alla.
Min sambo kommer från Tyskland (berlin), och anledningen till att jag skriver sambon istället för hans namn är just för att inte lämna ut honom allt för mycket.
Vi träffades i Vissefjärda hos en travtränare, jag jobbade där efter gymnasiet och sambon vart kompis med travtränare.
Och där träffades vi!

Vill du ha fler barn?
Var det stor skillnad mellan barn 1-2-3?
Hur valde du namnen till dina barn?
Ursäkta att det blev så många frågor.
Kram!
Svar:
nej, som sagt, inga fler barn här inte.
Mellan barn 1 och 2 var det inte så stor skillnad, men mellan barn 2 och 3 var det stor.
Just för att man har 2 händer med 3 barn fattas en hand... och samma med att man är 2 vuxna, men såklart så växer man in i rollen med 3 barn.
Barnens namn valde vi egentligen helt på hur de lät och hur barnen såg/ser ut.
Alfons skulle tex ha hetat Vincent, men när han föddes såg vi att han var en Alfons.
Loke har hetat Loke hela tiden.
Bellatrix föddes som Beatrix, men sen gillade jag inte namnet utan ville att hon skulle heta Trolla... men det sågades av sambon.... och sen kom vi på Alice, och Alice fick hon heta ett 1 år. Men det känndes fel typ hela tiden, så då bytte vi till Bellatrix, efter att vi hört namnet i Harry Potter filmen....

ä d vegetarian?
Svar:
nej inte längre, men vi försöker hålla en mer vegetarisk kost.

Hej,
kommer du att ha flera tävlingar?
Jag skulle gärna vara med och tävla om barnkläder, presentkort och likande.
Måste man ha en blogg för att kunna vara med och tävla?
Svar:
Ja, jag har kontaktat flera olika företag och hoppas på att det blir en del roliga priser i framtiden,
och nej man behöver ingen blogg för att vara med och tävla, men en mail underlättar.

Hur hinner du laga mat till alla varje dag?
brukar det bli en eller flera rätter?
Äter alla barnen allt de får på tallriken?
Svar:
Det hinner jag inte. Men jag har ju en sambo som också kan laga mat.

Det brukar bli 1 -2 rätter varje dag beroende på vad det är för mat, eftersom alla inte äter allt och att sambon inte äter potatis och ris och pasta.

Barnen brukar få av allt som serveras och sen väljer de ofta vad de ska äta.

Vi tvingar aldrig någon att äta upp, men vi uppmuntrar till att de ska prova all mat, tex: Alfons tycker supermycket om bläckfisk.

Men vi styr även en del i mat, tex de skulle aldrig få äta tex haj eller sköldpaddssoppa, just pga hur de behandlar djuren, dvs skär av hajarnas fenor för att sen slänga tillbaka hajarna i havet....
och vi köper ofta ekologisk mat, och ska börja odla en hel del själva så som rotfrukter och potatis och sånt.
Vi vill att barnen ska veta vart maten kommer ifrån och hur djuren har det.



vad har du för djur kvar??
svar:
vi har våra 16 får, 2 hundar och 2 katter.

Målar du fprtfarande? Får man se mer av dina fina verk? Tycker vekrligen du är jätte duktig på att måla fina tavlor :)
Svar:
Ja, jag målar fortfarande, men inte lika mycket som innan, jag hinner inte lika mycket längre... Bellatrix är ju mycket mer rörlig och då kan man inte ha målarsakerna stående framme...
jadå, så fort jag har fler verk klara så kommer de upp på hemsidan:
http://www.vickalill.se

Hoppas ni är nöjda med svaren som ni fick!
Nu blir det sängen för mig.
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0