på nått vis...

på kvällen är oftast den tiden då jag hinner blogga...
annars är jag så upptagen med mina ungar,
och det är så det ska vara, man ska vara upptagen med sina barn och inte så upptagen med datan eller telefonen.

Jag måste även helt ärligt bekänna att jag bloggar lika mycket för mig själv som jag bloggar för att jag vill att folk ska läsa, kanske är det därför som faktiskt nästan ingen läser.
för att jag har ett uppmärksamhets behov som egentligen grundar sig i nått helt annat, men jag tar ut det behovet här på bloggen,
ett behov att vara sedd och att duga som jag är...
men egentligen så är det så mycket dubbelt som det bara går...
ingen vill egentligen läsa den man egentligen är,

ni vill läsa och jag med för den delen om folk som är speciella, konstiga, provocerande, jobbiga, irriterande, störande... ingen vill egentligen läsa om en blogg där allt bara är bra, och där alla mår bra och allt är så himla bra hela tiden....

man vill läsa om hur dåligt folk ha det, man vill gotta sig i andras olycka....
för att sverige är ett mellan land. ett land där man öppet aldrig ska tycka att nått är JÄTTE bra eller JÄTTE dåligt... allt ska vara så himla lagom och okej....

kanske är det därför som bloggar som tex kissie går så himla bra....

vad tror ni??


Kommentarer
Postat av: Elinor

Tänk inte så mycket på läsare och kommentarer. Skriv bara för att skriva och skriv vad du vill, då tror jag atomatiskt du får mer läsare för att det inte syns lika väl att du vill ha massa läsare och kommentarer. Va dig själv bara....

Sen om du läser andra bloggar som du gillar och kommenterar mycke så blir folk nyfikna och går in i din blogg med och kikar. Kanske gillar de vad de läser eller så inte. Men då kan de ju välja att gå där i från, eller fortsätta läsa, eller hur?

2011-04-12 @ 06:40:35
URL: http://www.hannaelinorjosefine.blogspot.com
Postat av: Cicci

Jag brukar läsa din blogg för du har en sån sund inställning till livet och jag blir så glad när jag läser..kanske inte alltid kommenterar men som du vet kanske man inte alltid har tid till det...men som sagt älskar att läsa din blogg...och som ovan skrivare skrev...tänk inte så mkt bara skriv det som kommer från hjärtat så blir det nog bra :)

kram kram

2011-04-12 @ 20:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0