Lindex??

Satt och funderade på det där med Lindex.... Jag älskar att shoppa och speciellt kläder till barnen, men har det sista börjat bojkotta Lindex just för deras knasiga stl vad gäller flickor. Bellatrix är ca 85 cm lång och behöver på lindex stl 98 för att hon inte ska se ut som en korv, medans i andra affärer, tex H&M eller märkes kläder överlag, då drar hon 86/92 i stl. Vilket är helt normalt för en tjej (eller barn) på 85 cm. Hur kommer det då sig att just Lindex har små kläder? Såg ni deras reklam kampanj för underkläder? Det står en modell som är några stl för liten för att se frisk ut, i en beige bh. Hela bilden utstrålande osundhet! Är det sånna bilder vi ska sända ut till våra små flickor? Att man ska se ut och vara ett benrangel för att passa in? Okej, min dotter blir väl inte den tunnaste som finns, men ska hon behöva känna ångest och känna sig mindre värd och känna kanske redan som 5-7 åring att hon måste banta för att passa in i just Lindex kläder Många (däribland jag) älskar Lindex kläder för deras färg, bra priser etc. Men är detta verkligen värt priset för att våra döttrar ska få komplex? Nu tycker väl ni, varför slutar jag inte bara köpa Lindex kläder och sen är det bra med det?! Men då vill jag ställa en motfråga. Är inte våra barn värda att de ska kunna gå in i en av de stora klädkedjorna och kunna prova kläder i sin stl utan att få ångest? Och komplex? Skall vi verkligen uppmuntra Lindex att fortsätta sina könsuppdelning och att därmed få tillverka för små kläder till våra barn? Vilka är med mig?!?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0