tips till alla småbarns morsor (och farsor med för den delen)

nu trodde ni med all säkerhet att det vart jag skulle skulle ge tips.
men tji fick ni.
efter 3 barn och 3 väldigt olika barn där inget hjälper på den ena som det har gjort på den andra eller den tredje och tvärtom.
har jag nu lärt mig att det helt enkelt inte finns några metoder eller nått för att få barn att göra som man vill.
igår tänkte jag i min enfald att nu har jag fått till Alice sovrutiner och nu blir det sova osv.
HA HA HA
Alice måste ha vetat att jag hade tänkt och vips så bestämde hon sig för att vara en envis, arg och vaken tjej, så vips försvann min natt och vips så äter jag glass till frukost, för att jag är för trött att tugga mig igenom en smörgås.

borde man egentligen bli smartare med 3 barn? och inse att det inte finns några metoder som funkar, eller är det bara så att jag gör fel? eller är mina ungar helt otroligt orginella??
jag hoppas dock på att det helt enkelt inte finns några mirakel metoder.

men är det nån som har en mirakel metod som funkar idiotsäkert för att få barn att somna och att sova, dela gärna med dig!!

och för den delen, ni andra som har barn, hur har ni gjort när barnen inte vill somna, eller när eran söta lilla ängel (med horn) vaknar för trehundrafemtioelfte gången och bara måste vara vaken mitt i natten, när man är så trött att man funderar på om man ska köra sitt huvud genom fönsterrutan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0