hur ser man ut??

hur ser man ut när man vill dö?
hur ser man ut när man planerar ett självmord??

jag har funderat mycket på just de två meningarna.
alla sa, när min pappa hade tagit sitt liv, att det inte syntes på honom.
eller att man såg att han inte mådde bra,
hur ser man ut då?
hur ser man ut när man är djupt deprimerad?

jag tittar ofta på korten som är tagna 2 veckor innan han hittades död.
men jag ser inte att han skall ta livet av sig
jag ser inte att han mår dåligt
fast jag i dags läget vet om att han med all säkerhet visst mådde dåligt
annars tar man inte livet av sig

så, är det nån som vet hur man ser ut när man planerar ett självmord?
för isåfall kan ju den personen vara snäll och tala om detta,
så att man vet vad man ska titta efter och då kanske hjälpa någon annnan att slippa mista sin pappa te.x


Kommentarer
Postat av: angelika

Jadu bra fråga! Men de som är såpass kapabla till att ta livet av sig,det syns inte alls på dom,de visar inget heller. Så därför förvånas man av när man får reda på sådana saker. Kände 2stycken som tagit sitt liv under 2år och på de syntes det inte å sedan vet ja en till som jag inte kände men hörde från folk som gjorde det att de trodde de aldrig för det syntes inte.

De man mer ser är de som mer ropar på hjälp,med att börja skada sig själv och är inte riktigt "mogna" att ta det där steget,de är de man ser, men borde vart lite ombytta roller där,för de man inte ser de är ju mer "mogna" att ta livet än på de man ser för de ropar oftast bara på hjälp och inte tar det där steget (ja har själv vart där).



Förstår att dina tankar velar fram å tillbaka när du inte visste något,att han inte skulle finnas där längre varken för dig/din bror dina/era barn,hans barnbarn. Men tänker på dig och det är sådant här som gör att man själv försöker hålla sina föräldrar väldigt nära,för man vet aldrig när den dagen kommer för en annan.



Bamse kram till dig Maria!

2010-09-03 @ 08:41:59
URL: http://pnek.blogg.se/
Postat av: Elinor

Nä, om man så visste.... då hade man nog kunnat hjälpa många!!

2010-09-05 @ 18:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0