Dag 07 – Mina syskon

Dag 07 – Mina syskon

Mina syskon, oj det var riktigt jobbiga frågor här på bloggen....
men har man bestämt sig att gå efter listan...ja då är det bara att bita ihop och göra det....

rent teoretiskt har jag på mammas sida: 1 storebror, en lillebror (som är mitt enda helsyskon, typ), och 3 st små systrar.
på pappas sida: en lillebror (som är som sagt mitt enda helsyskon) och en lillasyster.

Känslomässigt så har jag ett syskon.

*Lillasyster Linnéa, en söt go tjej med skinn på näsan. Träffar henne alldelles för sällan...

*Storebrorsan har jag aldrig träffat, har haft väldigt sporadisk kontakt med via brev, men mer än så blev det inte och kommer säkert heller att bli.

*Lillebror Johan som är mitt enda helsyskon,
har jag i dags läget ingen kontakt med...och det kommer vi förmodligen inte heller ha i framtiden. visst skulle jag vilja annorlunda, men har man fastnat i offerrollen som han tyvärr har,  då kommer vi inte att ha kontakt. Tyvärr så anklagar han mig för att som hände honom när han vart liten....hmm.... jag är 1 ½ år äldre... det fanns inte så mycket som jag kunde göra.
Jag förstår dock i dagsläget att det var en taktik bakom allt som hände hemma, de ville helt enkelt vända min bror och mig mot varandra. och Guess What?! det lyckades...
Lillebror hatar mig och våran relation är väl för alltid förstörd. Tro mig, jag skulle vilja annorlunda, men jag har försökt...

Sen har jag 3 st systrar på min mammas sida, de har jag inte heller nån kontakt med, annat än även där sporadiskt via mail eller liknande.

Är det inte konstigt?
borde man inte få välja sin familj och släkt?
eller blir man bara tilldelad det värsta eller det bästa?
hur vore det med nått mittemellan?

men men, vad är det man säger?
Man får en viss mängd prövningar som man ska klara av, och i nästa liv blir det bättre. eller nått sånt.
Är det inte ett buddistiskt budskap?

Jag drömde alltid om att ha en hel fungerade familj som liten, med en massa härliga syskon, kusiner, farföräldrar, en familj där man firade födelsedagar på ett ärligt sätt, en jul där alla är lyckliga och juliga, en familj där man är ärlig, en familj med kärlek....


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Tråkigt med Johan. Trodde ni hade bra kontakt.

Det som du skrev med sammanhållning mellan syskon, nu har du ju chansen att ge dina barn en sån fin uppväxt som du själv ville ha. Det kanske kan hjälpa lite. Du får liksom en andra chans :)

2010-11-30 @ 10:31:30
Postat av: anette

kan bara säga kram

2010-11-30 @ 10:48:20
Postat av: Maria

Du har ju en fungerande familj nu i alla fall. Men jag förstår dig... Sitter ju i den sitsen själv fast på ett annat sätt.

2010-11-30 @ 11:09:36
Postat av: anette

Du skriver så klokt Maria.

2010-11-30 @ 11:10:53
Postat av: Cicci

Fya vad taskigt av dom att lägga all skuld på dig maria! fy fan sger jag bara. lider med dig...ta inte åt dig. vet inte vad somförsegick men det var ändå inte ditt fel..aldrig barnens fel! stå på dig som den starka tjej du är!!! stor kraaaam <3

2010-11-30 @ 19:50:07
Postat av: Elinor

Sänder en massa kramar till dig, samtidigt som man inte annt kan undra vad som hände egentligen!

Stå på dig!

2010-12-01 @ 10:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0