Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat?

Jag älskar att laga mat, och har i princip alltid gjort,
men det var inte för än ett par år sedan som jag faktiskt tog tag i det och började laga mat.
Jag har aldrig trott innan att jag har kunnat, för får man inte försöka så lär man sig heller aldrig....

När jag bjuder på middag så kan det bli i princip allt mellan himmel och jord.
jag är ganska svag för kyckling och fläskfilé, men älskar även paj av olika slag....
min ost och broccolipaj är himmelsk!!



Jag brukar bjuda på mat efter vad jag känner för just då.
sen om det är fin middag eller inte spelar ingen större roll för mig.
Jag gillar att vara lite av en rebell i köket, dvs fläskfile med klyftpotatis på en måndag och soppa på en söndag.
Hatar att allt gott skall sparas till helgen. Varför kan man inte ha fest även på en veckodag? tycker att veckan blir lite roligare då.

Men tillbaka till ämnet....

Favorit 3 rätters middagen är; räk och kräftcoktail med ananas och chili, fläskfile och cheesecake.
eller: dumplings, kyckling med mango och cheesecake.
är väldigt svag för cheesecake, och då speciellt den frysta!!

Och det kan lätt bli en 3 rätters även mitt i veckan och då bara min sambo, jag och barnen.
Gillar som sagt inte regler, utan gör som jag själv tycker och känner.

Sen brukar jag försöka med att ha helvegetariskt nångång i veckan. gillar att mixa olika rätter med varandra för att få fram nya smaker och färger!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0