Dag 03 – Mina föräldrar

Dag 03 - mina föräldrar

ja detta kan bli spännande....

Jag har som alla andra (eller nästan alla andra) en mamma och en pappa, annars skulle jag inte finnas.

Min mamma är ett hopplöst fall som jag sällan eller numera aldrig träffar.
Hon är narkoman ut i fingertopparna och bor på diverse ställen, ibland har hon bott i en bil och ibland i lägenhet, beroende på tillfälle, kille och pengar.

Hon lämna min pappa när jag vart liten och efter det har jag bara haft en sporadisk kontakt med henne. och i dags läget så träffar eller pratar jag inte med henne alls.
och ska jag vara ärlig, så saknade jag henne otroligt mycket när jag var liten, saknade att ha en mamma som älskade mig över allt annat och som var min mamma.
men i dagsläget så klarar jag mig utan henne. och känner därför att jag är en ganska bra mamma då jag vet precis hur man INTE ska göra.

Min mor och jag

*****************************
Min pappa....min älskade pappa....
Han finns inte längre bland oss. Han valde att avsluta sitt liv den 3 augusti 2007.
detta blev en av de mörkaste dagarna i mitt liv.

Min pappa
, han tog hand om mig och min bror så gott han kunde.
Han gjorde kanske inte alltid rätt men han älskade oss och han försökte.
Jag ser på bilderna när jag var liten och där skrattar han och ser lycklig ut.
Han hade inte haft någon lätt uppväxt och jag kan förstå att sådant sätter sina spår....
för samma saker har jag upplevt.

Min pappa är varken min förebild eller idol, han är bara min pappa.
En sådan pappa som man kan prata med, som finns där när man behöver honom.

Jag var så arg på honom att han lämnade mig ensam kvar, att han lämnade sina barnbarn och min lillasyster.
Att han lämnade oss alla.
Men nu efter ett par år kan jag känna att jag förlåter honom och att jag bara känner sorg och saknad.
Min pappa var allt jag hade....

Min pappa och jag



Kommentarer
Postat av: Elinor

Intressant, du har aldrig så mycket berättat om din mamma...

Kul lista, ska bli kul spännande att läsa!

2010-11-28 @ 12:42:49
URL: http://www.hannaelinorjosefine.blogspot.com
Postat av: anette

Önskar jag kunnat göra något när du var liten, vi bodde så nära och ändå visste jag inget

2010-11-30 @ 10:51:35
Postat av: anette

Så tänker jag med Maria citat:

och känner därför att jag är en ganska bra mamma då jag vet precis hur man INTE ska göra.

Det är en styrka ska du veta att känna så. Att i stället för att se sig som ett offer, ta lärdom av ens föräldrars misstag. BRA gumman det kommer gå bra för dig. kram

2010-11-30 @ 11:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0