sol

har oförskämt fint väder på våran semester.
helt sjukt vad osvenskt nöjd jag är med vädret
har lovat mig själv att inte klaga på värmen
när det blir för varmt tänker jag på i vintras
när det var 40 minus
och lillstugan frös sönder
då hade jag gärna velat ha sommar
så nu har jag sommar
och nu ska jag inte klaga
bara njuta
fast visst är det liiiite typiskt svenskt att behöva klaga?
att lixom klaga både på när det blir för varmt
och när det blir för kallt.
kanske är det därför som sverige är det enda land som har ordet Lagom
Lagom
vad är det för ord egentligen?
lagom är väl relativt?
alla kan väl inte tycka att lagom betyder samma sak för dom?
Lagom
konstigt ord
gillar det inte
gillar inte ord som trycker ihop
gillar ord som skev
skev är det bra ord
skev är inte rakt
det är bra.

jag och mina knasiga barn i gränna

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag förstår precis hur du menar. I`m a slacker, living next door to perfection. Skev är en bra beskrivning på verkligheten. Jag tar oxå en dag i taget, för att orka. Men jag är lycklig, jag klagar inte. Men jag är allt annat än lagom. Kram =)

2010-07-08 @ 22:18:49
Postat av: Zarah

Underbart =)

2010-07-09 @ 20:45:30
Postat av: Elinor- nossposs

åå vilken mysig bild

2010-07-11 @ 23:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0