kanske...

har ju Chaplin ute till salu igen, ev bytes mot ponny eller liknande.
och nu har jag hittat en, eller hon har hittat mig,
hon har en shettis kille som hon kan tänka sig att byta mot Chappe.
och eftersom jag känner mig ganska trött på honom, för att jag inte hinner eller riktigt orkar hålla på med unghästar just nu, och då känns det ju som en ganska bra ide att byta ut mot nått man kanske har mera "nytta" av.
Iallafall...shettis grabben är 7 år, mildrigt soleksem (detta gör mig dock nervös, vill inte hålla på och smörja och greja 10 ggr/dag, nån som har erfarenhet av soleksem på ponny som är svart skäck??), trygg och trevlig kille (ja jag vet att shettisar är svåra att hitta som är trygga med barn... men vi har ju Dante så helt omöjligt kan det ju inte vara eller hur??!)
nej jag ska prata med ägaren till denna grabb imorgon och så, och sen skall jag kolla med min käre sambo vad han säger... ev om vi ska gå med på bytet eller om vi skall vänta tills nån vill köpa honom... men vi alla vet ju hur svårt det är att sälja häst i dagsläget... så vi får la se....

jag känner lixom att barnen måste få komma i första hand och hästarna hinner jag inte med.
Jag menar ut och köra ibland på Dante och så det fixar ju vem som helst, och skulle det komma en likadan till, ja då är det ju inga problem... men att hinna med att rida in och köra in en unghäst...ja jag tror inte att tiden räcker.

jag flummar nog mest bara för att stilla mitt dåliga samvete för Chappe och för Nova som jag redan sålt.
men jag vet ju att det kommer att bli bra i slutändan... jag ska kolla allt med sascha först så brukar det lösa sig.
jag har lärt mig under åren att jag är alldelles för impulsiv för att ta alla beslut själv. jag kastar mig in och sen är det lixom för sent.... att man skall vara så impulsiv.

Skickar med en bild på Chappe och en på Tamagochi som ponnypojken heter.

 chaplin i hagen
 Tamagochi är den lilla svartvita killen

*puss*

Kommentarer
Postat av: Jennie

dåligt samvete för sina djur kommer man nog alltid att ha =(

Men du måste nog byta namn på han om du byter. Tamagochi låter lite töntigt ;)

2010-01-12 @ 21:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0