Dag 20 – Mina förebilder

Dag 20 – Mina förebilder

Detta må låta klyschigt men jag har inga förebilder annat än mig själv.
Jag strävar dagligen efter att vara den bästa person jag kan vara, den bästa mamma jag kan vara. Utan att för den delen gå till överdrift.
Jag strävar framförallt efter att finna lyckan och harmonin i mitt liv.

jag kan inte säga att den eller den personen är min förebild.
Den personen som skulle kunna vara min förbild fast bakvänt, är i såfall min mamma.
Hon har lärt mig med sitt sätt och med sin frånvaro, hur man INTE ska vara som mamma.
Så jag strävar efter att vara helt och hållet tvärtom.
Att vara närvarande och att helt enkelt vara mamma.

Jag är också min egen förbild just för att jag strävar efter att duga som jag är. Efter att vara den bästa Maria som jag förmår. och som jag trivs med.

Man ska aldrig sträva efter att vara som någon annan. Du är du och jag är jag.
Och det är det bästa.
Man skall vara sig själv och sträva efter just det. att vara sig själv.

Loke på öland....
(han kan konsten att bara vara sig själv)

 


Kommentarer
Postat av: anette

Vi tänker mycket lika du och jag. Jag brukar säga när folk frågar om jag tror på gud. Nej svarar jag då, jag tror på kärleken, kärleken är meningen med livet och jag försöker leva varje dag så att jag SLIPPER be någon gud om förlåtelse på kvällen...Mina barn är ett bevis på att jag gjort det rätt i alla fall. De är riktiga önskesöner båda två. Kram Nettan

2010-12-16 @ 14:20:15
Postat av: Grinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-16 @ 21:00:41
URL: http://www.grinders.se
Postat av: angelika

Tycker inte alls det lät klyschigt å ha sig själv som en förebild! Jag tycker mer det är rätt att ha sig själv som förebild,just för att kunna lyckas här i livet!

2010-12-17 @ 23:07:06
URL: http://pnek.blogg.se/
Postat av: Cicci

Det är rätt,man ska bara vara sig själv och inte försöka vara någon annan :) Mycket klokt sagt :) kramkram

2010-12-18 @ 12:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0