dag 16 - Sascha gästbloggar...

Dag 16 - Sascha Gästbloggar...

Hej allesammans!

Nu fick jag äntligen och för första gången en chans att skälla och gnälla hur mycket jag än vill och det på detta underbara medium, i Marias blogg..

Nu är det lite svårt att kunna "öppna" sig helt, när man sitter framför en liten vit textruta utan den minsta animationen och skall bara komma igång, men vem vet, kanske man tycker att plötsligt om detta underbara och så sociala sätt att kommuniciera med sina medmänniskor och startar en egen blogg,

..men nu vill jag inte hota mera och nyttja chansen att svamla över denna underbara juletiden vi befinner oss i och tacka alla som medverka att juletiden och själva julen blir varje år så otrolig fin och mysig.

Jag tackar alla leksaksaffärer (som ni vet är man som 3 barnspappa nästan hemma där) för sin fina insats att smyghöjer alltid priserna under denna mysiga juletid.

Jag tackar Coop för i princip samma sak, men de lyckas med det varje högtid och ändå verkar man själv som förtrollad och panikköper mängder av ost, korv och blöjor som om att allt skulle vara och ta slut den 24. och man måste hamstra för den kommande kristiden.

Ett stort tack även skatteverket, som helt oplanerat alltid lyckas att betala ut restskatt några dagar innan tomtedagen, så att man, som biten av en tarantella, springer ut igen för att köpa ännu fler gåvor, även om man strax innan kom fram till att allt var packat och klart...konstigt, men ett HipHip för konsumglädje

Ett tack även till alla hushållmaskintillverkare som måste ha lyckats att bygga in en magisk klocka i varje maskin som talar om när den mysiga juletiden är här för att precis då gå sönder, så att man kan komplettera sina julklappslistor till husets dam, men vågar sedan inte att lägga det under granen. Varför? Givetvis för opersonligt, eller skulle jag blir glad över ett splitternytt tvättställ..

Ett annat tackavärt gäng är mina kära bensin koncerner, som lever glatt marknadens första och viktigaste grundregel....att efterfrågan bestämmer priset.

Nej, mina kära Mariablogg läsare, jag önskar er från hjärtat mycket glädje, lungn och själfrid i denna underbara och mysiga juletid. Spendera det ni ha för att samhället flyter på och växer eller iallafall några businessgrupper.
Krama era kära och glöm ej att skicka julkort, även till moster Frida, som ni har redan glömt.

Jag för min del väntar bara på Bertils korv (mums) och mina internetklappar för alla barnen, som kanske, kanske skall komma innan jul enligt leverantören, sen skulle denna fridfulla högtiden vara räddat, även för mig!

ciao från sascha och en GOD JUL




Kommentarer
Postat av: anette

Ha ha, det var bra o mycket stämmer! God jul på dig o din familj, var rädd om Maria :-)

2010-12-09 @ 21:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0