Dag 14 – Dåliga vanor och laster

Dag 14 – Dåliga vanor och laster

oj, ja vad ska jag börja med.

Jag har en hysteriskt dålig vana och det är att jag biter på naglarna. Jag har försökt kanske 2 miljoner gånger att sluta men det går inte. Cigg, koffein kan jag sluta med, bara sådär. men inte att sluta bita på naglarna....tips??

Sen är jag socker beroende.... får jag inte godis så blir jag sur grinig och allmänt skitpisst!!
jag bara MÅSTE ha godis.
Även socker har jag försökt att vänja mig av med, men det går INTE, jag har verkligen försökt.
eller har jag egentligen det?
jag menar, om man verkligen vill nått så går det ju. eller hur?!
Det är bara viljan som sätter stopp...
Jag har rökt i x antal år, men när jag väntade Alfons så slutade jag samma dag jag så + på stickan. Höll upp tills hans slutade amma sen började jag röka igen... och då hade jag hållt upp i 9 månader + 8 månader.
Rökte i ett par månader till sen väntade jag Loke, samma där. Slutade samma dag som jag fick + och höll upp tills amningen vart klar. Och sen började jag igen....hallå?? hur dum får man bli???
och så slutade jag när jag väntade Trixie och eftersom hon fortfarande ammar så har jag naturligtvis inte börjat röka igen.... och kommer förmodligen inte att göra det heller.....

Men hur kan det komma sig att jag kan sluta röka bara sådär men att sluta bita på naglarna är stört omöjligt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0