Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

En vanlig dag (dvs inte dagis dag) är att vi vaknar allihopa runt 9, halv 10,
Ja visst har jag tur?? nu när Trixie äntligen börjat sova så har vi lyx barn (alla 3 som mer än gärna länge på morgonen)
Sen fixar mannen frukost medans jag ger alla djuren mat,
sen äter vi frukost tillsammans.
vi äter alltid alla måltider tillsammans. Vi brukar tända ljus, varva ner och försöka ta det lungt och lixom varva ner. Tempot kan ju tyvärr bli ganska stressigt och högljutt med 3 vilda ungar,

Alltså, en vanlig dag hemma hos oss.....
Vi leker, städar, lagar mat, umgås, tittar på tv, grejar med djuren, sover, precis som vilken familj som helst.

Enda skillnaden är väl att vissa dagar när jag har mina nerförbackar då sover jag mer än andra och sambon tar barnen.... men det är väl också enda skillnaden.

Jag fick en fråga för ett tag sedan ang hur mina barn har det eftersom jag inte alltid mår på topp.
Alltså. jag tror såhär, oavsett vad man har gått igenom och hur man mår så har man alltid uppförs och nedförsbackar. och sålänge man har barnen som prioritet nummer ETT så blir de inte lidnande.

Mina barn vet att när mamma är trött och inte orkar, då hjälper de till lite extra, men de har samma möjligheter som de skulle ha de dagar jag mår bra, De måste INTE hjälpa till (eller jo, plocka bort sin tallrik, bädda sina sängar och sånt) men inte så att de måste städa huset eller nått liknande.

Men jag tror och hoppas verkligen att barnen inte blir lidnade av att jag inte alltid är på topp.... men å andra sidan, vilken förälder är alltid på topp???


Kommentarer
Postat av: anette

Stämmer bra Maria, ingen förälder är på topp jämt, oberoende hur man haft det...kram på dig tjejen du är en riktig pippi tycker jag! Världens starkaste!

2010-12-06 @ 20:38:10
Postat av: Malin

Du har all rätt i världen att inte vara på topp jämnt! Det har vi alla. Och du är ingen sämre morsa för det. Jag beundrar verkligen dig, du verkar vara en sådan stark person. Herregud, tre barn, hus, man, en drös med djur. Alla som kräver sitt. Och du själv som också kräver sin tid - glöm inte bort att ta hand om dig själv. Det behöver du och det är du förtjänt av! Du har en bra man och snälla barn som hjälper dig när du behöver lugn och ro.



Kram!

2010-12-08 @ 23:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0