Dag 10 – Mina djur

Dag 10 – Mina djur

Ja, vi bor på en gård och har där med ganska fullt av djur.

Vi har två hundar. En australian cattledog som heter Banksia Arwen men kallas Candy.
Vi fick henne som omplaceringshund när hon var 1 ½ år och nu är hon 8 år.
Mymmland, gråhund/samojed, em mycket valpig dam på hela 8 år hon med. Henne har jag haft sen hon var en liten valp.

2 katter, Tyson och Tussa.
Världens finaste och goaste katter, dock är de ganska lata nu på vintern...tycker gott att de skulle kunna fånga lite flera möss.... men men....

2 hästar, Nova Express 11 årigt varmblodsto och Dante en 22 årig shettis.

1 get vid namn Emil, hans funktion är väl mest att vara sällskap till hästarna. en kastrerad trevlig kille.

och 17 får. Åsenfår. Trevliga goa individer.

Ja, alltså ytterligare ett tråkigt inlägg och ja, i morgon ska jag vara lite aktivare och så blir det en roligare rubrik.

Fråga gärna en massa om ni undrar något, så kan jag ha en läsarstund på söndag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du kvar Mymmlan? Sålde inte du henne för att hon inte gick ihop med någon annan hund????

2010-12-03 @ 22:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0