Dag 09 – Min tro

Dag 09Min tro.

Ja vad ska jag börja?!

Jag tror på en massa saker, jag tror på att allt som sker har en mening, hur mörkt och hemskt det än må vara. Jag tror på ödet. Jag tror på människans egna styrka. Jag tror på människans egna kraft att förändra och att överleva.

ja, det må vara viss dubbel tro. men jag tror ändå att det finns ett öde, det som sker har en mening MEN att man som människa själv kan bestämma över sitt öde. Och att man ofta i livet kommer till olika vägskäl, och väjer man att gå åt ena hållet, ja då väljer man det ödet, den vägen. och går man åt andra hållet väljer man något helt annat.
Jag tror att man som människa väljer till viss del det liv man vill leva. Vi kan inte styra över våra medmänniskor men vi kan styra över våra egna tankar och val.

Jag tror även på karma, what comes around goes around.
gör man ont, tänker negativt, då får man samma tillbaka,
allt skickas ut i universum i energier och är du negativ drar du till dig negativt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0