vad har hänt med min lille grabb??

Åkte till dagis som vanligt idag med grabbarna.
Loke vart glad som vanligt och ville leka och busa, medans Alfons blev hur sur och tvär som helst och ville inte alls med och göra nått.
De stora barnen skulle gå ut i skogen och sen duscha och basta och de små skulle vara inne och gympa och dansa =)
och Alfons ville absolut inte med till skogen, och inte heller vara inne med de små.
Till slut så ville han med ut ändå, men då hade alla redan gått så en av dagis"fröknarna" följde med honom för att leta upp dem.
Fick också veta att han är ganska sur och tvär på dagis just nu och att han inte är särskilt medgörlig på dagis.
Tex vid maten så vill han inte sitta still och äta utan skall springa runt och busa och hålla på.
Jag vet inte om jag ska skälla på honom eller krama honom. kanske göra både och =)
Jag undrar varför han helt plötsligt blivit sånhär på dagis, jag har ju alltid fått höra annars att han är så snäll och go och allt. Och nu verkar han mera ha blivit en av de bråkigare barnen på dagis.
Och det måste ju komma nånstans ifrån...
Undra vad jag kan ha gjort för att han skall bli bråkig??
Hemma är han ju alltid så himla go... visst tjurar han ihop ibland och kan ibland vara lite bråkig, men det är ju alla nångång, eller hur??
Det verkar heller inte som om han lyssnar på vad de säger åt honom på dagis.
Vad har hänt med min lille pojke??
Jag skall prata med Alfons sen när han kommer hem och se om han själv vet vad problemet är.
Kanske tycker han att nått är fel men inte sagt nått... vilket vore konstigt för att vara Alfons, då han är ganska frispråkig i vad han tycker och tänker.
Han hade även nämnt igår när han kom hem från dagis att det är en flicka som säger att han skrattar fult.
???
Alfons är säkert inte helt oskyldig till allt, men varför säger han inget till fröknarna?
fast det kanske han har gjort utan att säga nått till mig?!
Sascha har ju hämtat hela denna veckan och han är ju inte den som direkt frågar...
*suck* jag önskar att Jennie kunde komma tillbaka till dagis!!!
Då fick man reda på dagen in i minsta detalj och det trivdes jag med... alltså om det hade vart nått, typ alfons gjorde si och så eller liknande.
ja ja, vi får la se hur allt blir... skall prata med alfons först och se om han vet varför han bråkar.


Mina tre älsklingar =)



annars har det inte hänt så mycket ännu, klockan är ju förmiddag.
återkommer mera ikväll

*puss*


Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha vad gullig du e =)



Det är säkert Ida som säger elaka saker, hon är inne i en uppkäftig och otrevlig mot andra-period just nu =(

Peppa Alfons att berätta för nån vuxen direkt om nån säger elaka saker. För det får man ju inte =(



Bekymra dej inte om han e tjurig, det går över. Det är säkert bara en reaktion på förändringarna som kommer. Han e ju oxå pirrig över bebisen, och det kanske blir för mycket ibland?

Kram kram =)

2009-09-24 @ 18:38:52
Postat av: Elinor

jag ska försöka lägga in bilderna. Nä vi ska inte kolla kön, de får bli en överraskning :p

2009-09-25 @ 18:32:32
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0