trötta trötta barn...

idag när alfons och loke kom hem från dagis kan jag lungt säga att jag hade två trötta barn hemma.
Trots att Loke nu börjat sova på dagis så vart han ändå helt färdig när han kom hem.
först fick han lite mellis (eftersom han sov över den på dagis) och sen lekte han en stund.
men han vart så trött och gnällig och klänging hela tiden.
och mitt tålamod tryter och vi börjar direkt bråka.
att man skall ha en sådan liten envis pojke som ärvts en heta temperament.

kom dock på ikväll att jag borde backa lite nu när Loke börjat på dagis, och inte ta alla fighter med honom, utan faktiskt ta det lite lungt med, han har nog ett enormt mamma behov just nu.
eftersom han är utan mig hela dagarna och sen när vi kommer hem är han trött och jag har en massa måste så som att laga mat etc...
funderar på om jag inte skall ta och förbereda mera mat och passa på när de kommer hem att sätta mig och leka och gosa med mina båda pojkar.

Alfons är ju alltid så himla förståndig och duktig men jag ser ju på honom att han vill ha gos med sin mamma med, asså fy för detta dåliga samvete som finns hela tiden,
man vill räcka till hela tiden men man kan ju inte kloona sig (eller hur det stavas??)

nej jag skall verkligen försöka rycka upp mig och bli piggare och försöka leka mera med barnen, men jag är så satans trött hela tiden och jag bara önskar att bebis kan komma snart och att den sista tiden skall gå snabbare.

Loke gillar iallafall att vara på dagis och det gör ju Alfons med =)
dock märker jag att alfons har börjat tävla lite mera med lilebror hemma ang uppmärksamhet från oss.
och jag försöker och sascha med.

ja ja ja bla bla bla....
här kommer lite bilder istället på våra fina pojkar;

 
nyduschad Loke   Busig alfons på lekland

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det har blivit precis så med Ida också sen jag slutade jobba. Hon är klistrad på mej tills hon somnar på kvällen, och sen vaknar hon och har halvt panik och ska vara i min famn. Hon kan inte bli lämnad i ett rum ensam, för då blir hon lessen och skriker: Jag är rädd hjälp!! Men men, varje morgon springer hon in på dagis, och när man frågar om man kan få en kram innan man går så säger hon Nä dom e slut! =D

Så man får väl va glad att hon vill vara på dagis, och så får man stå ut med situationen hemma antar jag. Det lär väl gå över;)

Kram!

2009-09-17 @ 11:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0