regn regn regn

idag är det ett riktigt höstväder, regn och rusk.
tråkigt men det har sin charm.
man får ju elda i kaminen och det är ju mysigt,
sitter här och kollar på Tv medans ungarna busar i lekrummet.
de är i sitt lektält och leker att de skall sova.
men nu låter det mest som om de försöker bygga om där inne. bankande och sprattlande.
men det är iallafall ingen som gråter, de är glada och busiga =)

Ja, nu har vecka 2 gått av inskolningen och vad ska jag säga?!
vissa stunder under dessa 2 veckor har det gått bra och vissa stunder går det inge bra alls...
Loke är en svårflörtad kille och jag vill inte stressa honom men jag kan inte sitta ytterligare 2 veckor på dagis och leka med Loke för att han skall känna sig trygg. Får ev börja med att lämna han korta stunder då jag verkligen går från dagis och sen kommer tillbaka, så att han lär sig att mamma går men att mamma faktiskt kommer tillbaka.
typ bara lämna en timme och sen komma tillbaka och sen göra så i ett par dagar och sen se hur det går.
Jag är fullt med på att han kommer att gråta och vilja ha mamma, men frågan är om han gråter i 5 min eller i en timme??
Nån som har nåra bra konkreta tips på hur man skall göra med ett barn som har en järnvilja??
Loke är inte särskilt svår egenligen, han är bara väldigt misstänksam till allt, men när man lärt känna honom och kommit över den fasen då han mest är misstänksam, ja då är han hur go som helst och ganska lätt att ha och göra med.
han är svårare än Alfons men absolut inget problem barn, bara en envis liten kille som är mammig,
Ev får la Sascha lämna nån dag och så får vi se hur det går, men han kan ju bara lämna och sen måste han hem och jobba så vi får se.
Nångång borde han ju ge med sig (loke asså) och gilla att vara där utan att hålla mamma i fingret hela tiden.

Ja, nej, det blir nog bra, allt löser sig nog tillslut =)

Hundar bortskänkes =P
Nä skämt å sido men fy vad trött jag börjar bli på dem.
Candy och Kenzo verkar ha hamnat i nån mystiskt konsperations teori mot mig.
så fort jag ber nån av dem komma så kryper de fram... hmmm mystiskt eller hur??
Mymmlan är som vanligt, lika knas och galen som alltid. men Kenzo och Candy verkar ha flippat ur totalt.
Jag tror dock att det beror på graviditeten och förhoppningsvis så blir de normala igen när bebis kommit.... det är ju "bara" 2 månder kvar *suck*
vad göra med knasiga hundar??

Ja hur går det med allt annat??
typ hästar och så...det går väl...
Kan ju inte rida mera, eller kan, kan jag ju säkert men jag vill inte, orkar inte och vill inte riskera att det händer nått då Reko är ny och på nytt ställe så är ju han inte direkt det lugnaste i världen om man säger så...
snäll är han och menar nog aldrig nått illa. men lugn det är han inte tyvärr.
Dock skulle jag kunna köra, men det är ett halvt äventyr för mig att göra iordning Reko innan man skall ut och köra, selen är ju skittung och sen köra in vagnen osv osv osv.
(ingen får nu missuppfatta detta med att jag inte är glad för rockarden, för den är jag överlycklig med, och kommer att ha nytta och glädje av den i flera år framåt, speciellt sen när Sascha hjälpt mig att köra in Chaplin. skall börja med det nästa år i samband med inridningen.)

Nej nu ska jag se om Loke vill lägga sig en stund och vila tillsammans med sin mamma.
Han låter lite gnällig så jag tror att han vill detta.

*puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0