fisk!!

Asså min son måste vara den värsta storfiskaren i världen!!
Idag vart han med oma, opa och sin pappa och fiskade vis kougsta sjön.
Opa och Sascha slänger ut sina linor som värsta proffsen och Opa slänger ut linan åt Alfons, typ 5 meter eller så från stranden ut i vattnet.
pappa sascha pratar med sin son och säger att man skall inte räkna med fisk varje gång =)
ha ha ha!!
10 min senare så nappar det på alfons spö... och lille alfons vevar in.
och det är en öring på ca 43 cm exakt som har nappat på lille Alfons krok!!
Alfons kom hem och berättade detta för mig, sin lilla mamma, och jag trodde att han överdrev, tills jag själv fick se fisken,
Asså den ungen har tur!
och för varje dag som han fiskar blir fiskarna större och större och större... så vad får han upp nästa gång?
en haj? storsjöodjuret??
Lille goe Alfons =)

(bild på fisken kommer strax, håller på och laddar upp bilder på min minnes stick så jag kan inte pyssla med kamerans minnes kort just nu... men bilderna kommer)

*puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0