dagis

Nu har en ny dagis vecka börjat.
Igår vart jag med på dagis fram till strax efter lunch, sen sade jag hejdå till Loke och Alfons.
Loke blev såklart ledsen och grät, men jag gick ändå =/
sen när jag kom tillbaka vid halv 2, då vart han glad och satt och smaskade mellis med de andra barnen.
Fick också veta att han bara gråtit i ca 10 min efter att jag gått och sen vart han glad igen.
Underbart när ens barn tycker att det är kul på dagis =)
jag hoppas verkligen att det håller i sig, men det tror jag att det gör.
Imorse när vi skulle klä på oss så vart han pigg och glad och likaså när vi kom till dagis, han tyckte det vart superskoj.
Sen när jag sa hejdå och gick, det vart ju lite jobbigt både för mig och Loke, men vi båda vänjer oss nog snart.
Men ringde även till dagis för en liten stund sedan och han hade slutat gråta strax efter att jag gått och vart nu ute och lekte och han verkade glad.
Hoppas hoppas hoppas verkligen att det skall fortsätta såhär och att han tycker att det även i fortsättningen är kul. Tror det är lättare för Loke att trivas på dagis än när Alfons skolades in när han vart 1 ½ år i Madesjö. Loke har ju Alfons att ty sig till, eller iallafall se att han inte är ensam, men Alfons hade verkligen ingen på dagis.
Sen hade ju Alfons nån kort period med på dagis då han inte trivdes, men jag har för mig att det berodde på att visst barn som inte kunde låta bli att slåss... nämner så klart inga namn om denna mamman skulle råka komma över min blogg...

Mina goa dagisbarn =)
 


Reko åker tillbaka på fredag.
Känns både bra och dåligt (ja, Sascha det gör det)
Bra eftersom jag inte riktigt hinner med eller får/kan rida/köra mera innan bebis kommit, och sen är det ju minst 1-2 månader efter som man helst inte skall upp och rida, och sen är vi mitt i smällkalla vintern och sen är det mars/april och då kan man ju rida en del och sen är det maj och då skall jag ha bestämt mig ang hur jag skall göra, och då har jag inte hunnit med Reko så mycket att jag känner att jag kan ge ett svar om han är rätt eller inte.
Dåligt då han verkar vara en trevlig kille och det skulle säkert kunna bli bra med tiden...
men som sagt, ingen ide att haka upp sig på sånt.
Jag skall fokusera lite mera på Chaplin sen när barnen blivit lite större. Tänkte ju rida in Chappe nästa år, till sommaren och även köra in, och sen forma han själv och förhoppningsvis få den hästen som jag letar efter =)
alternativt sälja Chaplin sen när han är inriden och köpa nått annat... men vi får som sagt se...
Jag orkar inte tänka på det dära just nu...

 
Lille Reko                 Chaplin -the älg -


*puss*


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Skönt att det går så bra på dagis. :)

2009-09-08 @ 11:47:08
Postat av: Jennie

Hej! Ska du inte ha kvar Reko? Vi kanske får komma en sväng i morgon och titta på han då? Alva e så sugen på att hälsa på honom, har ju bara sett han på håll. Vi kan väl höras någe. När hämtar du på dagis imorgon? kram

2009-09-09 @ 09:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0