alfons rum - före och efter -

här kommer lite bilder på alfons rum.
dock är de inte så bra fotade för rummet är litet och det är svårt att fota ett rum i den vinkeln...
nåndag får jag väl ta stegen och klättra upp för den till hans fönster och fota därifrån så att man får med hela rummet.
ni får iallafall delar av det så får ni iallafall en lite inblick i hur ser ut =)

Före:
dvs otapetserat och pojkarna hjälper till att sopa upp och dra bort den gammla tapeten.
     
innuti rummet mot dörren                                       från dörren och in i rummet


Efter:
tapetserat med söta tapeter (rosa med rosa rosor på) och spiderman gardiner
och alla möblerna (förutom den riktiga sänglampan) är på plats.
vad tycks??
   
från dörren alla tre bilderna...


                                               **********************

ja annars så händer det inte så mycket här...
sitter för tillfället och har en massa sammandragningar/förvärkar eller vad det kallas.
vet faktiskt inte om jag hoppas på att de skall öka eller avta...
jag är ju 35 fulla veckor i morgon och enligt min BM och allt man läser så är bebis egentligen klar nu,
så jag vet som sagt inte om jag vill att den skall komma nu eller vänta...
men men...bebis kommer väl när den är klar...
kan inte låta bli att längta efter den bara,
jag vill veta vem som bor där inne!!!


                                             ************************


Sen skulle jag vilja ta en tur ner till Ullared och gekås...
sitter och läste på elinors blogg att hon vart där och jag kan inte låta bli att vara avundsjuk!!
jag vill också handla en massa bra och billiga kläder och sånt.
satt igår och kikade på h&m´s online shopping, och de kläderna som barnen (alla 3) skulle behöva nu skulle gå på över 900kr... och då skulle det inte ens vara en massa jackor och sånt...
typ 2 pack babypyjamas, 2 pack babybyxer, 2 långärmade till alfons, 2 lite tjockare längärmade till Alfons, 2 långärmade till Loke och 3 par mjukisbyxor till Loke...
och sen skulle jag behöva 1 par stövlar till alfons då jag idag upptäckte att hans stövlar spruckigt =/ asså köpte jag inte dem nyss...han sliter skor som sin mamma =S
sen skulle jag även behöva varsitt par snowboots vattentäta till båda grabbarna, osv...
så bara kläderna skulle gå på över 900 kr och sen med skorna över 1200-1300kr...
men men det är bara att gilla läget...
ungarna skall ha ordentliga kläder och har man inget GeKås i närheten...nej då är det H&M, Lindex, KappAhl och Åhlens som gäller =)
men men kläderna är ju fina på dessa ställen med så man ska la inte klaga.


                                             *************************


Sascha vart med och lämnade Loke på dagis idag =)
och det gick lika bra som de sista dagarna jag lämnat med.
Man kommer in, hänger av alla kläder, hjälper Loke,
Alfons springer in, man följer med Loke till dörren, sätter sig ner, ger han puss och kram, säger att nu skall du leka och ha super kul, följ med (frökens namn) och lek nu så syns vi sen hjärtat.
Hejdå.
och så vinkar man
och han vinkar tillbaka och sen går han och då gick vi. (efter att vi såklart sagt hejdå till alfons med)
och han verkar verkligen trivas på dagis och tycka att det är superkul =)
det värmer i mamma hjärtat!

Nej nu ska jag se om jag kan göra nån nytta en stund till.

*puss*


Kommentarer
Postat av: Elinor

ja jag har haft sammandragningar sen innan vecka 13... nu har jag sammandragningar fleragånger om dagen. Inga som gör ont, men vet inte om de e bra eller dåligt.... har glömt säga de till barnmorskan... Kram

2009-09-22 @ 19:19:00
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Jennie

Vilket fint rum! Nu är han väl stolt?!

2009-09-22 @ 19:21:55
Postat av: Zarah, Ella och Johan

Va fiint det blev i hans rum!=)

Kraam



2009-09-22 @ 19:54:57
Postat av: H´s fru F

Superfint rum vart de! skulle vart en spiderman matta med nu då, eller en vanlig matta men helst med massa lurv på så de e varmt å gosgos då han kliver upp. Spiderman har man gott om i detta hus med, har ju gjort klar väggarna med spidermanblå och röd, fattas bara att få upp spideman själv på väggen. Sedan några lister vid golvet å taket å sedan något fint runt fönster sen e de helt klart de rummet. Men Alfons rum vart superfint!!!

2009-09-23 @ 09:18:13
Postat av: Linnéa

Jag "glömmer" ju av din blogg nu när den är hemlig och inte kommer upp på min lista över uppdaterade bloggar. Får ha hjärnan med mig lite oftare.



Spiderman är cool! En av mina idoler. Och rosa är min favoritfärg, jag hade trivts bra i Alfons rum! :)

2009-09-23 @ 17:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0