vecka 39

Vecka 39:
ja vad ska man skriva om vecka 39 då?
Bebisen har vuxit färdigt nu men kan fortsätta öka i vikt.
Allt handlar nu om att förbereda sig på livet utanför din trygga mage.
Barnet producerar fett för att klara sig i kylan utanför magen.
Levern och hjärtat lagrar näring för att ta till vid syrebrist under förlossningen.
Näringen hjälper även det nyfödda barnet att klara sig utan föda det första levnadsdygnet.

Ja, min kära BM sa ju förrförra veckan att bebis skulle komma nästa veckan (dvs förra veckan).
och den kom ju nästan i fredag.
eller nästan och nästan... bebisen lurades och ville inte alls komma ut,
antagligen ville den bara övningsåka vägen in till förlossningen =P
och se hur lång tid det tar om i fall att den skulle bestämma sig för att få bråttom att komma ut.

Hitta förrsten så fina namn i tidningen i dag:
Flicka:
Hilma
Elda
Sol
dock inga fina pojknamn som jag fastnade helt för.
Jag börjar faktiskt få liiite smått panik...
jag menar, tänk om det visar sig vara en liten kille som bor i min mage,
vad 17 skall han då heta?
denna gång har jag ca 200000 flicknamn men inte ett enda pojknamn som jag är helt 100 med.
Visst gillar jag både Noa och Neo,
men de passar inte riktigt,
samma med Birk, Frej, Vide och Vidar.
Fina namn men inget som jag känner är det dära namnet som jag verkligen skulle vilja ha.
men men jag hoppas att det löser sig sen när h*n är född.
men man skulle ändå vilja ha iallafall ett pojknamn som man känner är 100%.

*puss*


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu tycker jag faktiskt att det är dags för bebis att titta ut....tänk att dom börjar jävlas med en redan magen ;-)

2009-10-21 @ 18:34:38
URL: http://familjenofors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0