vart är bebisen??

Idag fyller min lillasyster Linnéa 12 år =)
GRATTIS!

sen fyller även Elinor 25 år idag.
GRATTIS GUMMAN!!


Här får ni en smarrig tårta från mig =)
(inte min bild dock, hittade den på google.se)
Hade jag bott närmare så hade jag grattat er båda personligen!

GRATTIS!!!

**********

Idag vart vi hos BM och allt såg bara bra ut med bebisen.
dock verkar min BM vara lite smått senil...
hon frågar varje gång om jag slutat röka ännu??
hallå??
jag talade om för henne vid inskrivningen att jag redan
hade slutat röka...
slutade röka samma dag som jag såg + på grav.testet.
men ändå fortsätter hon att envisas att fråga om rökning.
samma med min vegetarian period igen-
jag började äta kött igen när jag blev gravid med denna bebis då
jag blev så himla sugen på flintastek, köttfärs och kottletter och sånt.
men ändå frågar hon varjegång om jag äter nått kött.
är hon helt dement eller??
jag hatar folk som inte minns saker.
jag menar klart att det är svårt att minnas när man träffar en massa
mammor som har olika saker för sig, men det är ju bara att kolla
i min journal så står ju allt där och hon slipper fråga
om och om och om och om igen...
men men...
nu skall jag börja gå varje vecka fram till att bebis är född och
nu känns det verkligen som det inte är långt kvar...
dock skall det bli himla skönt att slippa vara gravid sen...
ville verkligen njuta och så eftersom detta är
absolut sista gången som jag är gravid
men jag längtar verkligen tills förlossningen börjar och min
lilla bebis finns hos mig (utanför kroppen) och man kan
börja känna sig som en människa igen.

men min otroligt positiva BM undrade hur jag skulle orka 3 barn osv
ja...det vet jag inte... men jag har ju inte så mycket val ellerhur?
jag antar att man får ta det som det kommer.
men allt är iallafall lättare än att vara gravid
och hon vart sååå stolt över mig för att jag vart
positiv till amning....
aha??
ammade Alfons och Loke så varför inte?
funkar det så funkar det...
annars så får man ta till ersättning...
och vilket som funkar ju...

nej jag tror inte att jag skall lyssna så mycket på min BM
det är nog allt för längesedan som hon själv hade barn eller vart gravid
för att jag skall känna att hennes råd är nått att ta på allvar...

men men men...

Nej nu ska jag ner i duschen och se om sammandragningarna
är just sammandragningar eller om de kanske är början på nått annat...
sammandragningarna stannar ju oftast av om man duschar
(mina gör iallafall)
men jag kan ändå inte låta bli att hoppas
att de inte skall stanna av utan bli kraftigare och sen kommer bebis =P
men men...
bebis kommer nog när h*n känner sig redo...

*puss*


Kommentarer
Postat av: Elinor- nossposs

he he om de nu va mig du skrev grattis till så fyllde jag 26 o inte 25, fniss!

Det här e nog våran sista graviditet också, och jag försöker njuta va de, MEN jag kan faktiskt inte komma undan med att jag känner mig väldigt obekväm... obekväm på ett sätt som e svårt att förklara, men de ska bli skönt sen när man får tillbaks sin kropp igen och men endast är EN människa. Fast visst njuter man av graviditeten imellan åt och man vet ju vad för fint man får sen :p Dock tycker jag nog att 20 veckor hade räckt för att baka bebis ;)

2009-10-02 @ 14:07:13
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0