på tal om nått annat än bebis...

eftersom det säkert börjar bli tröttsamt att läsa om mitt gnällande varje dag att jag vill att bebis skall komma så skall jag tala om nått annat som är kul =)

Som ni säkert vet så har jag en unghäst på 2 år som heter Chaplin.
Han är Novas fölunge (fast nu är han stor och ingen fölunge längre).
Han såg ut som en liten älg när han föddes

 hi hi hi visst gör han??

och nu är han en stor och ståtlig kille på 2 år som har en underbar personlighet.
Ikväll så vart jag tvungen att spola hans fötter...begynnande mugg tyvärr... är ju vanligt på hästar med vita fötter... och han har ju vita bakfötter...
och han tyckte inte om det men har stod still för att jag bad honom.
samma sak när jag sen skulle lyfta fötterna för att smörja hans mugg... klart att det svider lite när man är och pillar och smörjer. men han stod så snällt och höll upp hovarna åt mig så att jag kunde smörja. ryckte liiite i benet men det vart bara att säga: så så stå still nu gubben.
och så stod han helt stilla.
han är en sådan go kille och jag gjorde verkligen rätt i som inte sålde honom.
jag saknar visserligen hans mamma ibland... men jag tror Nova har det bäst hos sin nya ägare...
och jag har ju Chaplin och Dante... våran feta shettis =P

iallafall...
imorgon skall jag ta lite nya kort på Chaplin där han inte ser ut som en älg...
han har ju kliat av sig all man och ikväll så klippte jag iordning manen på honom och fixade lite med honom.
Och han påminner nu om en stor sport ponny =)
supertuff ser han ut att vara!!
Stod ju brevid honom nu ikväll och gissade på hur hög han kan vara... jag skulle gissa på 165 cm...
han har verkligen vuxit sig till en stor och ståtlig kille.
skall verkligen ta en del kort på honom imorgon så att ni får se hur fin han har blivit.

Nej nu har svärmor kommit så jag får la lov att lägga bort datan och vara lite social en stund innan det är dags för natten och förhoppningsvis en sväng till förlossningen och föda bebis =)
ha ha ha... ja ja ja jag vet...ungen kommer om ca 3 veckor... allt för att bråka med sin mamma =)

*puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0