i dag...

ja, vad har man gjort i dag då??
det vanliga... sovit, städat, gosat med barnen och vart gravid.
asså jag är ju fortfarande gravid och verkar få förbli detta ett tag till.
såklart kommer bebis ut till slut men när man känner sig som en större modell badboll,
då är det inte så kul längre att vara gravid,

bebis borrar med huvudet neråt så det strålar och ilar i benen...
ja ni vet såndär vanlig kvälls syssla har ju bebis lagt sig till med de senaste veckorna.
att först sparka och sparka och sparka så mycket att mamma tappar andan
för att sen gå åt andra hållet och använda huvudet som skruv.
men inte verkar det hända nått...
har dock haft liiite sammandragningar nu i kväll men de kommer med all säkerhet att sluta under natten,
precis som alla andra dagar.

förresten...
nån som har några bra ideér på hur vi skall få våran goa 4 åring att sluta att komma till oss varenda natt
och sova hela natten i sin säng?
det gör ju lixom inget att han kommer nån timme på morgonen och vill ligga och gosa,
Loke kommer runt halv 7 och ligger en stund innan det är dags att gå upp,
men Alfons kommer till oss typ 5 min efter att vi gått och lagt oss,
dvs han kommer runt 12 tiden på natten och sover därmed större delen av natten i våran säng.
imorse låg vi 4 st i sängen och jag höll på att ramla ut...

jag menar, hur 17 skall vi få plats sen när bebis kommer?
jag vill ju gärna ha bebis brevid mig i början för att smidigt kunna nattamma och så,

och vi har försökt en längre tid att få alfons att sova i sin säng men han kommer tillbaka...som en bumerang.
vi skall prova nu att gå tillbaka med honom varje gång han kommer över och se hur det går...
hoppas verkligen att han skall kunna börja sova i sin säng och i sitt rum...

han har alltid haft svårt att sova själv, redan som bebis men det blev ju bättre och bättre och så.
Loke har ju alltid sovit bäst i sin egna säng.

Alfons har ju tillochmed fått välja en egen nattlampa, men den verkar inte vara tillräckligt för honom...

skall nog tillbaka till IXOhouse där jag köpte lampan och köpa en annan lampa.
jag har funderat på en som såg ut som en vulkan.
asså i glas och inuti denna glas grej fanns en vulkan som mjukt och fint sprutade lava,
vet att alfons gillar vulkaner och sånt, så kanske det funkar,
eller kanske bara en liiiiten mörk nattlampa som lyser supersvagt...
men då tycker han ju att det blir för mörkt... hmm...svårt det där... men men det ska la lösa sig...

Är förresten aphungrig...
vi hade korvstroganoff idag med ris och potatis mos... ja ja ja ja måste handla jag vet!!
hade inte ris så det räckte till alla, och inte heller mos så det räckte till alla, så det fick bli både och...
vart totalt ohungrig vid middagen men åt lite ändå, och nu är jag aphungrig....
också en anledning till att jag totaltröttnat på graviditeten... att man alltid skall vara hungrig på de mest konstiga tider... men å andra sidan så är man ju det med när man ammar... men då är man iallafall inte gravid så det får gå =)

nej nu ska jag antingen ut till stallet eller ut till köket...
hmmm vad tror ni det blir??

*puss*

Kommentarer
Postat av: Jennie

hmm...är oxå hungrig titt som tätt på konstiga tider men har ingen bebismage att skylla på ;)



Kan vi bestämma att jag sympatiäter med dej?



kramis =)

2009-10-19 @ 21:23:35
Postat av: angelika

Får du något bra tips på hur man ska lösa det med att inte de ska komma till en på natten så hojta till,amelia gör precis samma sak också varenda natt,nu går det ju an men inte sedan när det kommer bebis här med..

2009-10-19 @ 22:05:05
Postat av: Jörgen Wiefel

Så är det när man har två pojkar, i förhållande fullständigt annorlunda. En pojke vill gärna sover hos ert, och den annan sover nästan som en stock.Hoppas bara, att babys vänta inte mer så länge.

2009-10-21 @ 01:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0