what??!!

Candy, ja, candy candy candy säger jag bara, hon är det mest stressade jag känner *suck*
nu när hon ska vila och får bara gå ut i koppel och korta rundor m,m allt för att vila ryggen och inte skada på mer och ligga varmt och så,
ja vad gör hon? jo stressar!! stressar stressar stressar hela tiden.

<<<<Candy

ta på koppel = stress
gå en kort runda = stress
ge medicin = stress
ligga på en varm och mysig filt = stress
så jag fick nog och ringde Vet och skall senare in till djursjukhuset igen och hämta lugnade piller till Candy, så att hon slutar att stressa, knäppa hund!!!
hon ska ju mysa och slappna av, inte ligga över spänd och skaka och stressa.
hon blir ju hel nipprig när hon inte får springa som hon vill....
håll tummarna att pillren funkar!!
lovar att uppdatera ikväll om vi märker nån skillnad.

sen kommer inte kvinnan i fråga som skulle komma och prova Nova.
fick ett mail:
hej måste sorgligt nog säga att vi inte kommer .
jag vet inte i dagsläget om det finns någon häst kompis i stallet till hösten så jag måste avvakta.
jag hoppas för dIn skull att du får henne såld eller utlånad.
jag kommer att spara din adress så om ( FÖR HOPPNINGSVIS) det löser sig för mej så kan jag i alla fall kolla om du har henne kvar.
det är mkt man måste kolla innan alla pusselbitar faller på plats
Mvh xxxxx (namnet stod här men jag vill inte hänga ut nån...eller är det det jag gör??)

hade hon besvärat sig med att ringa hade jag kunnat upplysa henne om att Nova kan alldelles utmärkt gå själv, bara hon har mänskligt sällskap ett par ggr/dag.
Hon går ju själv här nu med bara Emil (våran get) som sällskap och det funkar kalas. Hon är lugnare och trevligare.
men men kan man inte ens ringa och avboka då kanske man inte var så seriös ändå.
så det är bara att leta vidare....

återkommer mera ikväll...
*puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0