wången och vigge

vart på wången dagen idag...
mysigt som alltid och travcadriljen vart underbar att kika på.
hade dock önskat att de visat gångarterna mera på islandshästarna, de har ju superfina gångarter och jag tyckte inte att man fick se dem ordentligt... men men överlag så vart det hur kul som helst att kika på.

blir mer och mer sugen på en grov kallblodstravare, *suck*
vad de är vackra...vill ha vill ha vill ha!!

  
Vackra Tand Troll
Han vart pappa till en underbar liten kallblodstravare jag träffade i kalmar när jag jobba där.
Hon hette TrollaFlickan...
tyvärr vart hon med om en hagolycka där hon fick sitt ben avsparkat 2004...
har en del bilder på henne som 2 åring, skall scanna in dem nån dag så får ni se henne.

Sen vart vi allafall i Vigge efter wången, och det vart kul =)
Har ju inte träffat min farfar och farmor sen förra året på hösten, och då kunde ju Loke inte ens gå, medans han nu springer, tycker och tar för sig.
Och Alfons babblar på som vanligt om allt och inget.
Vilda barn jag har!!

det vart ju en tjej här och provred i går och det gick kalas, tyckte jag,
tjejen vart nog ganska nöjd med, men hon vills sedan enbart låna över sommaren.
och trots att jag känt att hon ev skulle kunna låna över sommaren då hon pratade om att det även fanns en stor chans att hon ville långa längre om de trivdes ihop, så lät jag henne komma och provrida.
och nu vill hon alltså enbart låna över sommaren, och det är nått jag inte kan gå med på...
Nova kan inte åka i juni och sen komma hem i augusti...
så kommer hon att vara igångsatt, fin kondition och på toppen humör och verkligen vilja arbeta och jag kommer att vara en liten val som vaggar runt här hemma och väntar på att bebben skall komma sen i oktober.
Och då få hem en häst i den konditionen som jag då bara stoppar in i en hage och ser "förfalla".
Känns inte shysst mot Nova.
Tråkigt tråkigt att tjejen bara ville i slutändan låna över sommaren... men men det såg bra ut och tjejen verkade kunna sina saker, och Nova verkade gilla det. så det finns hopp att det faktiskt finns nån därue som kan och vill rida Nova på ett riktigt sätt.

Nej nu blir det till att krypa ner och sova om en liten stund, om jag ska orka sen när Loke vaknar och hostar...
att denna sabla hosta aldrig ska ge med sig... men men nåndag gör den väl det...
önskar bara att det var förra veckan som hostan gav sig, då hade han ju vart friskt nu!!

*puss*

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hoppas det löser sig snart med Nova.

Låter jobbigt med sjuka barn, jag kanske ska sluta klaga på att katten snarkar på nätterna, finns ju folk som har det värre. ;)

D

Det var en krystad kommentar, ibland vet jag bara inte vad jag ska skriva!

Kram

2009-05-25 @ 09:21:42
Postat av: Jennie & Exxa

Hej! Det blir ingen syster yster till Exxa av flera anledningar men den största är väl att det är för mkt som känns osäkert just nu. Man ska ha tid, pengar, hundvakt på dagen osv. Är lättare med en hund än två just nu. Men det kommer kanske en liten nästa sommar :)

2009-05-25 @ 12:02:47
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0