sitter här...

sitter här ute i värmen och bloggar. underbart!
kan man hjälpa att man bara älskar solen?

Alfons leker nånslags vatten lek, för det är ju sommar eller hur =)
han häller vatten från en hink till en annan och sen kör han sin Elias båt i det.

Loke ligger och sover inne, han lekte med Alfons innan, fast Loke plaskade mest.
och sen tyckte han att det räckte och ville in och sova.
så nu nanar min lille ängel.

Har förresten kommit på att jag behandlar ungarna olika.
nej, inte så att de blir utanför eller blir särbehandlade på nått dåligt sätt.
Nej, med Alfons så vart jag mycket hårdare vad gäller gnäll och bråk och skrik, medans Loke kommer rmycket lättare undan. Loke tittar på mig med sina blå ögon och ser JÄTTE ledsen ut och då kan jag inte stå emot längre utan måste böja mig ner och plocka upp honom och trösta honom, fast jag innerst inne vet att jag borde stå emot och att det är mest skådespel....
Medans med Alfons är jag lika hård som jag alltid varit, dvs inget gnäll, lyssna på mamma osv.
men Loke kommer undan med det mesta.
Som tur är så skall Loke börja på dagis nästa vecka och förhoppningsvis så får de ur honom de dära gnäll grejerna.
men å andra sidan...han är ju sååå liten =)
eller hur?! bara 12 kg och 86 cm lång....världens minsta plutt ju!
Men jag måste skärpa mig och vara lite tuffare mot Loke med.
fast Loke och Alfons är väldigt olika i personligheterna och man kan inte vara på samma sätt mot Alfons som mot Loke.
Alfons accepterar mera när man säger till honom och tycker att det är okej att mamma har rätt.... medans Loke ALLTID ska ha rätt och ALLTID skall få som han vill....
kanske Loke är lite för lik mig och det är därför som jag "mesar" så med honom...

ja ja, båda grabbarna är ju snälla och kan uppföra sig bland folk och är supersöta.
så nått rätt borde man ju göra, eller??

Nej nu ska jag lyssna på min babblande 4 åring här brevid som undrar varför inte Elias båten kan köra på gräs... ja säg det =)

*puss å kram*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0