gammal...

Imorse när vi kom ner så släppte vi ut hundarna, Mymmlan och Kenzo rusade ut men Candy låg kvar.
Vad f*n tänkte vi, vad är det för fel på Candy?
Jag fick henne att ställa sig upp, men hon gnydde och la all vikt på frambenen.
lilla gumman,
vi sa att vi skulle avvakta en stund för att se om det bara vart en sträckning.
Iallafall, vi åt frukost, och sen körde jag Alfons till dagis.
När jag kom hem så möts jag av en skällande Mymmlan och en skällande Kenzo, men ingen Candy...
så jag gick fram till henne, försökte få henne att gå och snäll som hon är så försökte hon ju iallafall men det gjorde ont.
sa till S att jag ringer Vet och ber dem om råd.
De gav mig en tid 13.30 på djursjukhuset i Östersund,

så fram till 13.30 så låg Candy i ute hallen och vilade, vägrade gå, kissa eller äta. drack gjorde hon lite då och då eftersom jag ställde fram vatten till henne.

Sen 12.30 så lyfte S in Candy i bilen och jag och Candy åkte in till Östersund.

Väl där så fick vi komma in på ett rum och Vet (supertrevlig!!) kollade Candy´s reflexer och vart det onda satt, men Candy vart så himla spänd så det var svårt att se eller känna vart det onda satt.
så hon fick lite lugnade.
Sen vart det dags för röntgen och det gick hur bra som helst. Candy vart på lugnade och personalen vart proffsig och lugn.
Sen fick jag träffa Vet igen och vi gick igenom röntgen bilderna.
Candy har beläggningar på ryggkotorna och förmodligen så har en av beläggningarna brusti och därmed gett upphov till akut smärta. vilket i sin tur resulterade i att hon inte kunde gå.
Sen har hon även en "rand" i ena höftkulan och den var även inte riktigt i led, men Vet sa att det inte är ovanligt på en 7år gammal hund....
Sen kördes hon inte operation för att tömma kisseblåsan...lillstumpan!! Hon hade ju så ont att hon inte ens kunde sätta sig och kissa.
Så jag fick sitta i väntrummet och vänta.
sen kom det en betydligt gladare men lite blyg Candy utgåendes med personalen.
Sen vart det dags att lyfta in min 24 kg tunga hund i bilen igen.


Mymmlan & Candy
(den vita) & (den blåa)

Jag fick medecin till henne som hon skall äta i 14 dagar (smärtstillande och antiflammatoriskt) och sen skall jag hålla upp och se hur hon reagerar, ev får vi komma tillbaka om 14 dagar och då få ett nytt recept och sen får hon förmodligen gå på medicinen resten av livet (som förhoppningsvis blir i minst 7 år till...Hon är 7 år nu, och vi hoppas att hon blir minst 14)
Jag gillar inte när mina djur är sjuka, speciellt inte nu när de (Mymmlan och Candy) börjar bli lite till åldern.

På tal om nått helt annat...
Imorgon kommer en kvinna och skall prova Nova.
Håll tummarna att de passar ihop och att jag gillar kvinnan, och att allt funkar,
skulle kännas så himla skönt...tror jag....om Nova fick ett nytt hem,
men men man ska inte hoppas på för mycket.
Nova har ju sina åsikter både när det gäller det ena och det andra, men vi hoppas som sagt på det bästa.
tror jag....



Nej nu ska jag kolla på Tv och slappa en stund innan jag skall ut till hästarna och mata dom.
*puss*

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vilken tur att det gick bra hos veterinären! Inte alls roligt när ens djur blir sjuka. Hoppas det går bra med medicinen och att den hjälper!

2009-05-14 @ 06:02:00
Postat av: Elinor

Jobbigt när djuren blir sjuka. Hoppas candy mår bättre snart!

2009-05-14 @ 09:25:54
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0