en sak som är bra iallafall....

Fy, jag har haft sådan ångest om att släppa Loke ifrån mig, han skulle ju börja på dagis på måndag men jag har haft sån ångest över detta att jag vart som ett arg bi här hemma.
och idag pratade jag med Sascha om detta
(så klart nu när man bråkat i några dagar, varför säga saker med en gång och slippa bråk??)
och han sa att det är okej för honom om jag vill ha Loke hemma.
Jag kan jobba medans Loke sover på dagen och sen jobba en stund på kvällen om det skulle behövas...PERFEKT!
klart att jag fattade egentligen detta själv, men det har kännts så dumt att jobba och ha Loke hemma men kan man kombinera detta...så why not?
både jag och Loke blir nog nöjdare på detta sätt.
(inte att jag misstror dagis, Jennie, det är bara det att jag är en liten höns mamma vad gäller Loke och har svårt att lämna han ens en liten stund)
så detta känns super skönt och genast känner jag mig mycket lugnare och nöjdare,
skall ringa till komunen (dagiskontoret eller vad det heter) på flytta inskolningen till augusti och hoppas att detta funkar, då är ju Loke 1 år och 8 månader och då borde han ju fixa detta tycker jag....eller uhm...skall jag säga, att då borde väl jag fixa detta.
Hade samma jäkla ångest när Alfons skulle börja på dagis men det gick ju bra.... eller nja, han vart ju super ledsen i början och grät så att han kräktes och det var väldigt traumatiskt för lilla mamma.
Inte så att jag tror att detta dagis som han går på nu skulle låta Loke eller Alfons bli så där hyperledsna så att de kräks, men det känns som om Loke fortfarande är bebis och jag vill gärna låta honom vara liten ett tag till. Nu när möjligheten finns. Han blir nog stor tids nog, precis som Alfons.
Alfons är ju en liten stor kille, som är omtänksam och hjälpsam.
Jag har så härliga ungar!!

hmm... tror att min kära sambo har rätt.... den tiden jag spenderar på bloggen och att läsa andras bloggar och att pyssla skulle jag mycket väl kunna lägga på jobb istället och det skulle inte ens ta nån extra tid.
klart det tar mer tid att jobba, men jag kan ju fortfarande sitta med laptopen i knäet och kolla på tv och jobba.
kanske det inte är så farligt att börja jobba ändå?
kanske det går bra trots allt?
och ju varmare det blir, ju mer kan man vara ute, kan ju sitta ute som igår med laptopen och jobba!
kanske man skall ge det en ordentlig chans trots allt och få det att funka??
hmmm... tror jag får ett litet genombrott här i min konstighet *ha ha ha*

idag ska vi grilla igen iallafall!

ojdå, glömde ju att berätta, igår firade vi 1 ÅR I JÄMTLAND OCH BLECKÅSEN!

vi firade detta med att äta supergod rostbiff med potatissallad och sås.
mums mums mums!

nej nu ska jag gå och göra nått nyttigt,,,,kanske hänga upp lite tvätt???

*puss puss*

Kommentarer
Postat av: Angelika

Det är svårt med separationsångest med dagis å att lämna sitt barn där..Oftast tar ju inte barnen illa vid sig för att komma å träffa andra barn att leka med..utan det största problemet ligger vid föräldrarna..Jag själv hade svårt med amelia i början men tyckte det var lika bra att få det gjort så man hade fritt fram till å börja jobba om ngt dök upp.. Fast detta avgör ju ni,å hönsmamma är det inget fel på att vara..Å vänta till augusti det är ju inte så långt kvar dit heller så den tiden gör väl inget att han är hemma om det funkar så..

2009-05-05 @ 15:33:22
URL: http://melispelis.blogspot.com
Postat av: Anna

Jo, jag kommer ihåg att vi hade några samtal om dagis när Alfons skulle börja. Du hade värsta ångesten och jag var helt lugn. Jag tror ju på dagis, det är såå kul för barnen. Vänta bara till hösten när bebben kommer, då blir Loke stora killen! :-) Hoppas allt är bra med er... KRAM

2009-05-25 @ 22:55:22
URL: http://alsjoholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0