rödingsfile och kokt potatis!!

ja, det är min nya craving....

jag har ju som bekant kräkts och mått allmänt skit i en vecka nu och lite mer.
men igår när vi hämtade Sascha på flygplatsen så åkte vi sen till leksaksaffären och köpte Alfons en "Blixten McQueen" bil, som tack från mig för att han har vart helt underbar under veckan som sascha vart borta. Alfons har tagit otroligt mycket hand om Loke och mig när jag bara legat och mått skit. och han skall ju inte behöva det för han är ju bara 3 år, men nu råkade det bli så iallafall, och då fick han välja vilken bil han ville och han valde en STOR blixten som kan dansa, sjunga, köra, prata m.m

den kanske var lite dyr, men kan man egentligen prissätta tacksamhet och hjälpsamhet?!

iallafall, han vart glad och jag kände att han förstod att det var ett tack för allt han hade hjälpt till med under veckan.
jag har verkligen världens underbaraste söner! Loke kan ju inte hjälpa så mycket, men han vart lugn och icke gnällig så även han fick en bil, han valde en blå som man kan dra upp så den åker iväg =) gull unge.


själv fick jag en ny skötväska av Sascha... eller av och av... jag ville ha den, sascha såg att den vart ordentligt nedsatt i pris och då tog vi den.
iallafall.
efter att vi vart på leksaksaffären så åkte vi tillbaka in till stan och gick på min nuvarande favvo restaurang... Restaurang Volos (heter den verkligen så?? hmm...måste kolla upp detta)

iallafall, jag har ju vart så sugen på nått utan att veta vad, så när vi satt där och kikade igenom menyn så fastnade mina ögon på RÖDINGFILÉ PÅ JÄMTLÄNDSKT VIS!
och jag bara kände hur jag blev sååååå hungrig.
så då beställde jag det...och MUMS!!! det var sååååååååååå gott!!
så idag har jag också ätit rödingfilé med koktpotatis och dill-citron sås. mums.
sascha har köpt en x-tra så det blir mums mat imorgon med. och sen får vi handla mera rödingfilé....
sa dock på skoj att han kunde åka upp till kougsta sjön och fiska ett par =)
han skall väl isfiska nåndag och då håller vi tummarna att det är en massa rödingar som fastnar på kroken.

att jag skulle bli tokig i röding....
men alfons vart jag besatt av bacon, men Loke vart det frukt och grönt i allmänhet, helst clementiner, och nu "lillasyster robot" är det röding.
det är alfons son döpt bebisen till "Lillasyster Robot".

ja, nej nu ska jag kolla vidare på Beck - i guds namn.
den är lite mer invecklad än vad den brukar vara men, Beck är bra som vanligt =)

Kommentarer
Postat av: Elinor

mm gott med fisk!

2009-03-23 @ 15:49:59
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0