nyfödda godingar!!

I går kväll den 27 mars föddes det två små söta lammungar.
den svarta med vitt mitt på huvudet och runt nosen heter Nessie
och den som har helvitt huvud med svarta ögon heter Nixon.
Det blev alltså en flicka och en pojke.
Den stolta mamman heter Lärka!

bilden kanske inte var den bästa... men jag skall ta nya senare idag.
Lilla Nixon har problem med framkotorna så jag har stabiliserat dem lite med core flex
(ett visst sorts bandage som är självhäftande och man har det till hästar egentligen...men funkar alldelles utmärkt även på lammungar)

så nu är det bara 10 st tackor kvar som skall lamma...om nu alla är dräktiga det vill säga....
har tyvärr ingen bild på pappan till lammen.
han hette iallafall Havre och vart silvergrå i pälsen med panda färgat huvud.
superfin och supertrevlig. en riktigt gentleman =)

Nej nu ska jag fortsätta att trackasera min odräglige sambo =P

ps: är det bara jag eller påminner Lärka om ett ufo eller nått liknande??

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åååååååååh!!!!

2009-03-28 @ 12:45:01
Postat av: Elinor

jag skulle också vilja ha ett lam ;)

2009-03-28 @ 15:16:54
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: sanna

Åhhhh....blir alldeles kär!!! Kanske ska skaffa mig massa lamm den dagen vi flyttar ut på landet :-)

2009-03-29 @ 18:03:56
URL: http://familjenofors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0