nu får det för f*n räcka!!!

nej nu har jag kräkts och haft ont i huvudet och mått allmänt skit i en vecka.
nu får det fan räcka!!!
sascha kommer hem imorgon och då hoppas jag att allt detta släpper.
Hon på Mvc sa att det mesta beror förmodligen på stress och att det förhoppningsvis släpper när sascha är hemma och hjälper mig.


jag orkar verkligen inte må såhär längre!!!!!
känner att jag gått ner i vikt också....vilket inte är bra för går jag ner för mycket så måste jag läggas in på sjukhuset (enligt barnmorskan på mvc) för att lixom få en ny start i kroppen och det känns inte så bra.
jag vill ju hellre må bra och bara njuta av att snart ha bebbe nr 3 hos mig...
eller snart och snart....oktober....
men mera exakt får man ju veta på ultraljudet...i v17 tror jag man gör det.



Grannen har vart supergullig och hjälpt mig med mockning och tagit in hästarna i 2 dagar, jag har ju lixom vart out-of-buisniss (stavas det så?? tror inte det men skit samma)
men idag tog jag och mockade och tog in dem själv. det är ett sånt satans skitväder i dag, blåst blåst blåst!!!
så nova vart helt spattig och stog och hoppade nere vid staketet *suck*
har iallafall hittat en tjej som är sugen på att komma och prova Nova, hoppas på att de skall trivas och att tjejen vill ha Nova. Skulle de trivas tillsammans så skall tjejen låna henne minst 6 månader om allt funkar och sen köpa henne.
jag måste säga att jag är faktiskt ganska nöjd med att Nova skall åka. jag orkar verkligen inte med henne längre.
hon har blitt spattig, nervig, tråkig, grinig och allmänt en j*vla satkärring.
men hon blir ju så när hon får stå för länge... och nu har hon ju inte blitt riden på flera veckor.... jag hinner ju inte.
så jag hoppas att tjejen och nova skall gilla varandra. Att det funkar . Att Nova blir ordentligt motionerad så att hon lugnar ner sig.
För som hon är just nu är inte kul.

det är väl ungefär så här varjegång man skall ta in henne eller pyssla med henne...



Sen har jag bestämt mig ang Tinkern, Jag tar henne INTE.
jag vill ju egentligen ha en Tinker/Irish Cob och egentligen en valack. Och egentligen en inkörd häst med alla 4 hovar på jorden som även är lugn och trygg i all hantering. och som INTE reser sig, oavsett vad som händer. (klart att hästen kan bli rädd men den skall vara en lugn herre som inte freakar ut totalt när det händer nått "läskigt")
så jag kommer inte att ta henne, fast hon vart vacker.
men å andra sidan, Nova är ju också vacker, men superjobbig för tillfället.
Just det, det glömde jag....hästen skall även inte klättra ur skinnet om den inte blir riden 10000ggr/vecka.
En lung trygg tinker/irish cob valack helt enkelt.
(tror ni att han finns därute nånstans??)


 Nej nu börjar let´s dance och jag skall vila huvudet och magen och hoppas på en kräkfri kväll och natt.

Kram på er!'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0