Nessie & Nixon

Har vart super orolig hela förmiddagen för lilla Nixon,
han vart jätte slö och matt och kunde inte ens ta sig till att dia själv.
så jag mjölkade ur Lärka och gav honom, sen en timme senare gav jag honom igen av mjölk som jag mjölkade ur Lärka.
Och har man sett - Nixon piggnar till och kan börja äta själv, och CoreFlex:et gör att han ser lite halt ut då han blir ganska stel i kotorna, men han går och ser betydligt piggare ut i kväll än vad han gjorde under morgonen.
Nu innan vi gick in så tassade han runt i boxen och puttade på sin mor och ville dia.
Jag blir så himla glad när jag ser att han piggnar till och börjar må bra.
Man vill ju inte förlora nått lamm...

sen måste jag gnälla lite:
är det verkligen ingen veterinär som jobbar på helgerna här?
ringde först min vanliga underbara vet...hon vart sjukskriven hela april ut.
ringde sen en vet som bor lite längre bort.... nej hon vart förkyld så hon ville inte, och så jobbar hon inte med produktions plats djur (!!!!) och tyckte att vi skulle ta lammet och åka in till djursjukhuset (hallå??????)
sen ringde jag en tredje vet....och han jobbar inte helger,,,,
nähä?? vad ska man tro? man får visst passa sig för att ha dåliga djur på helgerna...för de kan ju dö...
speciellt om vet råkar vara förkyld och inte vill hjälpa en lammunge =(
SKÄRPNING!!!!

kanske skulle man ha utbildat sig till vet ändå...då hade jag aldrig haft några problem någonsin med mina djur...tänk vad smidigt... funderar på om man kanske skulle utbilda sig till det ändå? och strunta i att bli Barnmorska.....
fast å andra sidan....så vill jag ju hellre bli barnmorska....

iallafall så vart anledningen till att jag behövde en vet just för att lille Nixon skulle ha behövt en evitamin spruta

för att piggna till... men nu hade jag ju turen att Nixon piggande till av att jag hjälpte han att äta och så....
men asså...det är inte bättre än sjuksystemet detta med vet.systemet....
Hoppas att min vanliga vet snart blir frisk igen och mår bra så att hon kan börja jobba igen,
hon kan verkligen det där med djur och är alltid duktig och trevlig....

Nej nu skall jag gå och hänga tvätt

men annars har alfons inga byxor imorgon och det vore i och för sig inte hela världen då alfons är en rikigt liten nakenfis =)

Hörs imorgon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0