varmt varmt och jätte varmt

imorse åkte vi och badade. vattnet vart superkallt med ungarna badade glatt ändå.
eller Alfons badade mest, Loke badade lite men sen ramlade han så att det skvätte i ansiktet och då ville han hellre sitta i mammas knä och mysa. söt unge.







sen när barnen badat och busat en stund så åkte vi in till Östersund och handlade =)
först svängde vi förbi apoteket och hämtade asolsprit eller vad det heter. ni vet det dära mot insektsbett, så att det slutar att klia.
sen åkte vi till McDonalds och käkade lunch =)
När alla (jag alfons och loke) vart mätta och glada då åkte vi vidare till Barnens Hus och storhandlade!!
Vi köpte:
1 pool (barnpool som skall hålla iallafall en sommar)
1 gummibåt (de vart billiga idag...bara 199 kr och de tar en vikt upp till 95kg, bra va? och det vart inkl åror och pump)
1 set med hink och spade i disney form till Loke
1 set med insektsletande grejer till Alfons så att han kan samla alla sina äckliga små kryp på ett och samma ställe.
1 påse med 5 halvstora båtar (så att ungarna slipper bråka om vem som skall leka med Elias båten)

sen när allt detta vart handlat bar det iväg in till centrum för att handla kläder till mig,
jag kan säga att jag vart inte så positiv till klädeshandlingen då jag anade att jag inte skulle hitta nått, och att allt som vart fint skulle sitta som ett tält eller som en kon på mig!!
men döm till min förvåning då de hade värsta utförsäljningsrean eller nått på H&M och jag hittade en massa fint.
skall ta kort i morgon och lägga ut. orkar inte beskriva allt.
men det vart fint och jag vart super nöjd.
hittade även sånna dära korta strumpor som man kan ha i sommarskor för att slippa tåsvett och skoskav =)

sen gick vi vidare till KappAhl och hittade snygga t-shirts till Loke,
inventerade ju hans garderob i går och plockade väck det som vart för litet i tshirts väg och det vart inte mycket kläder kvar... så det behövdes fyllas på en del.

Sen vart det såklart dags för den utlovade mutnings glassen =)
ungarna vart nöjda och glada och efter glassen bar det av till Coop och där hittade vi sånna dära snygga toffler =)
eller snygga och snygga...bekväma...så nu är hela familjen en Toffel familj *ha ha ha*
bilder kommer imorgon på tofflerna med.

sen åkte vi hem och hämtade sascha och tog med honom till badstranden en snabbis,
där åt vi kvällsmat (goa baguetter) och sascha och alfons badade och lekte med gummibåten.


Alfons, pappa och Loke "åker" gummibåt,
Loke visste dock inte om han skulle skratta eller gråta så han gjorde både och samtidigt...


Jag och Alfons ute och ror med nya gummibåten på Alsensjön

Och nu skall vi strax sova.

Ännu en händelserik dag *himlar med ögonen*
oj vad spännande eller hur ?!

*puss*

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det låter som en perfekt dag!

2009-06-27 @ 12:30:17
Postat av: Jennie

Jag beundrar dej som far till stan ensam med barn, för det VÄGRAR jag;)

Krokom kan jag sträcka mej till, och Järpen men icke Östersund.

Kul med nya kläder, vill oxå ha.

Kram på dej från mej=)

2009-06-28 @ 21:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0