sveriges nationaldag, V75 och Järvsöfaks!

En underbar sveriges national dag på er allihopa =)
Vi har haft en helt underbar dag,
Först åt vi en mumsig frukost med ägg (som jag såklart måste ha varje morgon!!)
sen klädde vi på oss hela familjen och åkte till travbanan i Östersund.
det var ju V75 idag och JÄRVSÖFAKS skulle springa med =)
så såklart som "gammal" travnörd så måste man ju bara in och kika.
Hann in till första start som vart kallblods monté *underbart*
fy vad sugen jag blev, längtar tillbaka lite till monté tävlingarna... men men det kommer.
jag skall ju ha en kallblodstravare sen när barnen är lite större och då skall jag även satsa lite smått på monté. frågan är bara om jag måste ta om licensen då?
skulle iallafall vilja ta en kurs igen så att man kommer ihåg allt det där med klocka och tider och regler m.m
och så måste jag ju då fixa min monté dress... men det är en huvudvärk som jag tar när det blir dags =)

iallafall...
vi vart ju på travet och sen vart det dags för lopp nr 8 med hästen nr 8 Järvsöfaks.
Här är bilden från defileringen i dag.

Visst är han fin =)

sen så tänkte jag tagit lite kort under loppet med, men jag vart så upptagen med att heja så jag hann inte.
Men jag fick lite bilder sen när han *såklart* hade vunnit.
En sådan gudomlig häst, han bara drog i väg på upploppet och ingen hade en suck att komma i kapp eller ens komma i närheten.
En riktigt drömhäst!!

Här kommer lite bilder. njuuuuuut!!!







och sen efter att vi vart på travet åkte vi in till stan och tänkte gått på den nya indiska restaurangen men den vart stängd, *tråkigt tråkigt* men då åkte vi in till centrum istället och gick på Volos och åt mumsig mat!
och nu är vi hemma och sitter i soffan och slöar.
fy vad underbart med sådana dagar =)

sen måste jag bara lägga med två bilder på tårtan jag gjorde igår.
är ju som sagt hopplös på att baka men denna tårta blev såååå smaskig!!
Det är sockerkaka som grund och så hade jag dränkt in lagren med jordgubbssaft.
sen har jag lagt mosade jordgubbar blandat med grädde i första lagret och sen i andra lagret är det mosad kiwi med grädde och sen grädde över hela tårtan och så är den dekorerad med jordgubbar och kiwi.
den ser inte sååå god ut. men det var den!! MUMS!!!




nu ska jag återgå till soffslappandet och mysa resten av kvällen med.

*puss*

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag bor granne (nästan) med Åby travbana. Vi tänkte gå dit nån gång och kika... Kanske får prata med dig innan då så jag får lite travtips. :)



Söt tårta tycker jag! Charmigt när de är hemmagjorda och det syns!

2009-06-07 @ 08:40:57
Postat av: H´s fru F

muummmms vill smaka en bit jag med:)

nja man få vänta till skolavslutningen för att mummsa tårta. har mina planer att göra någon till mina 2 stooora tjejer som slutar 2an å 1an. få se hur de slutar hihi kanske blir 2st en åt de var.



lät som en toppendag som ni hade, själv låg man hemma på soffan å lata å åt glasstårta på kväälen efter middan. H jobba helgen så de vart inte mycke för oss inte men mer blir de till helgen som kommer! nä du får hälsa alla där hemma från oss.



kram

2009-06-07 @ 12:45:53
Postat av: Elinor

Men du om man åker tåg, åker man till östersund då eller?? Smaskig tårta! kram

2009-06-07 @ 17:59:11
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Jennie

Du, den där tårtan såg riktigt smaskig ut!

2009-06-07 @ 20:46:42
Postat av: Jennie & Exxa

Haha inte lätt! :P



Vad fin headern har blivit!! Kram!

2009-06-08 @ 12:33:45
URL: http://www.exxa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0