på tal om bananer...

Jag har ju lixom tappat lusten för det där med hästar och känner inte alls att det är roligt längre.
bara ett nödvändigt ont att gå ut och ge dem mat och pyssla och sånt.
upptäckte detta igår när jag vart ute och red på Nova och stängde grindarna.
jag njöt inte av ridturen ens för 5 öre.
satt mest och hoppades att den grinden vi stängde vart den sista osv, för det var såååå tråkigt.

rannsakande mig själv lite igår kväll och nu på morgonen...
det är inte hästar i sig jag är trött på, bara mina...
framförallt Nova (fast det vet ni ju redan)
jag har länge (sen "min" älskade lilla Trolla såldes vidare från vissefjärda) velat ha en kallblodstravare.
just för att jag gillar travarens mentalitet och klokhet men oxå för att jag älskar utseendet på kallblodstravarna.
de flesta ser så himla härliga ut och kloka...
har hittat "min" kille men han är inget för hela familjen, bara för mig, då han är lite outbildad, 13 år och kom från banan för två år sedan, så man får praktiskt taget lära honom allt från början igen.
men ack så vacker!

hoppas verkligen att jag får Nova såld och sen skall jag se om vi inte kan åka och kika på honom...
för om denna vackra häst är lika vacker på insidan som på utsidan, ja, då kan jag sälja alla mina djur för att få ha honom =)
och utbildning är som sagt inget problem, bara man ser att potential finns att bli en trygg och fin familjehäst.
men om det skulle bli han, då skall han vet besiktigas ordentligt innan, så att man inte får nån otrevlig överraskning.
men men detta är ju bara drömmar....

har sagt även att jag vill ha en Tinker/Irish Cob, men är mera kär i nordisens mentalitet, så vi få väl se när den dagen kommer....

Kom förresten billigt undan på kollamasken =)
he he he
där fick ni veterinärer!!
åkte till apoteket och köpte proverna, 295 kr/st x 3 = 885kr för tre prov.
istället som veterinären sa: att det skulle kosta om jag gav dem proverna, 650 kr/st/häst
och hon sa att det var det billigaste....
hmm....hade hon fel eller???
så nu går all avmaskning på ca 1300kr istället för 2500kr.
HA!
där sparade vi en 1000lapp och det är ju inte fel =)

Nej nu ska jag försöka hitta på nått vettigt =P

*puss*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0