just det...detta fält måste fyllas i...

sitter här och har just gjort en mat lista för 4 veckor framöver.
jag tappar ju hjärnan ibland och vet inte vad jag ska laga för mat, och nu gjorde jag en 4 veckors lista.
som naturligtvis byts ut efter dessa 4 veckorna men det är ändå bra att jag gjort en första.
den börjar första juli veckan.
denna månad är det till att rensa frysen och äta upp allt man samlat på sig...tror ni det blir många grytor eller?
men men vi gillar grytor så det blir nog bra...
sen funkar det mesta att göra i ugn med lite ost på, så det blir verkligen jätte varierande mat =D
*ni hörde ironin va??*

här nedan ser ni listan:

Vecka 1

Matsedel:
Mån: Falukorv i ugn med ananas och ris

Tis: Soppa med smörgås

Ons: Pasta med ost och bacon sås

Tors: Köttbullar med pasta gratäng

Fre: crepés med champinjonfyllning

Lör: Kyckling i ugn med ris

Sön: kålpuddig med potatis

Vecka 2

Matsedel:
Mån: Falukorv med äpple och potatisgratäng

Tis: Soppa med smörgås

Ons: stekt bacon med ägg och stekt potatis

Tors: Köttfärs limpa med potatis

Fre: ungspannkaka med bacon

Lör: Kyckling gryta med ris

Sön: zucchini med köttfärs och ost i ugn

Vecka 3

Matsedel:
Mån: stekt falukorv med ägg och potatis

Tis: Soppa med smörgås

Ons: bacon med potatis bullar och lingonsylt

Tors: Köttfärssås och spaghetti

Fre: pannkakor med sylt

Lör: Kyckling file med ris och currysås

Sön: Paj med kassler och paprika med äggfyllning

Vecka 4

Matsedel:
Mån: falukorv i ugn varvat med tomater, med pasta

Tis: Soppa med smörgås

Ons: bacon med majskolvar

Tors: fylld zucchini med köttfärs

Fre: crepés med champinjon fyllning

Lör: Kycklingsallad

Sön: Paj med bacon, broccoli och ädelost sås

oj vad stor det blev??
ja ja det får la vara så då...

nu skall jag återgå till mitt risgrynsgröt kokande...fy vad det är gott med Tomtegröt även på sommaren =)

*puss*

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fan vad ambitiöst:) Borde oxå göra en matlista men jag har ju ingen fantasi:(

2009-06-13 @ 14:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0