blogga??

Man bör ju egentligen blogga varje dag och lixom uppdatera.
men ibland, som idag, har jag inget vettigt att blogga om.
jag menar vad ska jag skriva??
att jag har städat hela dagen, att Candy hade tagit sig in i köket i natt och ätit sopor hela natten, att Loke är en riktigt skitunge som älskar att leka tittut, att Alfons kom nyss hem från dagis och är trött, att sascha handlar idag, att det regnar....
vad ska jag egentligen skriva??
men fortsätter jag såhär så har det snart blivit ett inlägg =)

Funderar egentligen lite på vad bloggen egentligen handlar om...
jag skriver ju om lite allt möjligt och kanske det är det som är poängen med bloggen att den faktiskt handlar om allt och ingenting.

egentligen så skulle jag ibland vilja vara mera personlig och mer djup och lixom berätta mitt innersta, men sen så tänker man på att "alla" läser bloggen och då är det kanske inte så bra att bli FÖR personlig.

nä, jag tror jag behåller det på denna nivån jag är på nu och nöjer mig med det =)

Anyway...

Vi har lite namn på den sparkade kula =)
asså på bebben:
Om det blir en tjej kommer hon att heta:
Trixie, Viktoria (Saschas efternamn)

och blir en grabb så är vi inte helt klara med namnet än, men det blir antagligen en:
Neo eller Noa.
Andra namn har vi inte bestämt än, men om ni frågar mig så skulle grabben få heta:
Neo, Viktor (Saschas efternamn)

fast det är som sagt ännu i funderar stadiet.

Jag är nu i v 19 i morgon =)
och nästa vecka på onsdag går jag in i v 20 och då har jag gått halva tiden!!!
tiden går så fort...
snart är man 3 barns mamma!! *längtar*

v 19
Barnet är 13-15cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 280g
Fostret: Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna.
Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen.
Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck.
Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen.
Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.

*puss*

Kommentarer
Postat av: cicci

Noah hade jag velat att brian skulle heta om jag fick bestämma =) det är ett jätte fint namn...neo är oxå fint... hoppas ni får en tjej nu eller hur? fast det e ju klart, bara barnet är friskt så blir man ju glad för en kille med =)

2009-06-02 @ 20:41:37
URL: http://galnafamiljen2.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Men du, du har ju snott namnet på min framtida bebis! Fast jag säger inte vilket, för vi är hemliga med det... Hihi.

2009-06-02 @ 23:56:11
Postat av: cicci

Är verkligen jätte nöjd med bärsjalen, kan inte tacka dig för mycket för tipset =)

Tindra är fortfarande jätte glad över sin bror..hon är så snäll och hjälper mer än gärna till...och detta är jag glad för..har hört hur andra har haft det med avundsjuka storasyskon somman intehar kunantlämna själva i rummet för de har tjuvnypits...men det kanske kommer längre fram?hur var alfons?

2009-06-03 @ 18:28:05
URL: http://galnafamiljen2.blogspot.com
Postat av: Anna

Kommer du inte ihåg? Vi har länge sagt att man inte kan döpa ett barn efter en avdelning på sjukhuset... ;-)



Jag vet att det blir bra vilket namn ni än väljer. Komer ni hit och fikar när ni har vägarna förbi? //KRAM

2009-06-06 @ 18:34:58
URL: http://alsjoholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0