vatten = monster???

hmm...
ja då vart man sittande i skogen i 2 timmar med lille Reko för han är ju tydligen LIVRÄDD för vatten....

så man sitter och kommer varken fram eller hem igen pga lite spillvatten (eller vad det kallas) som rann över vägen på 2 ställen,
den ena hade han redan passerat och den andra vägrade han att passera.
tänkte då vända och rida hem, men nej, det vart ju vatten även däråt.

så i 2 timmar satt vi emellan 2 små bäckar och kom varken fram eller tillbaka,
för Reko är som sagt LIVRÄDD för vatten.

så det blir nog att vi lämnar tillbaka honom...
tråkigt ja,  
men vad ska jag med en häst till som inte ens kan passera små bäckar utan att flippa ur och bli helt knas för att "man kan ju bli blöt om fötterna".

då undrar jag lite...
Han är 16 år, har han inte träffat på bäckar förut eller vad är det frågan om?
jag gillar Reko, han är en go kille, osäker, men go,

skall sova på saken och så får vi se imorgon.

skall ut en sväng med honom i morgon med,
men då tar jag med mig mobilen så att inte Sascha tror att det har hänt nått. vill ju inte oroa hela tiden när jag är ute på galna upptåg med lille vattenskräcken Reko.

Hmm...undra om man nånsin skulle få han att gå ner i ån??
tror inte det... synd, då jag älskade att rida Nova nere i ån, det skvätter så härligt =)

nej nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det sängen.

*puss*

Kommentarer
Postat av: Veronica

Oj Du rider fortfarande trots "stormagen" kan nog vara en bra idé med att ta med telefon:-)

2009-07-28 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0