gravid nojja =P

jaha ja, så är man där igen, i det JAG VILL HA träsket som man lätt hamnar i som gravid.
jag har blivit helt galen efter pizza och hamburgare (men bara om det är Calzone pizza eller frisco hamburgare)
och allt annat jag äter smakar gott, men inte sådär MUMS gott *suck*

igår kväll hade jag migrän och mådde allmänt peck, kommer sen på mitt i natten att jag är super sugen på parma skinka fylld med mjukost (skinkan är som en liten korg och så har man mjukost där i) och honungsmelon.
min goa sambo (ja älskling, just nu är jag glad =) men förvänta dig inget, det vänder snabbt) frågade om det gick bra med vanlig emil skinka, och det gjorde det såklart, så älsklingen traskade ut i köket och gjorde skinkknyten med mjukost och la honungs melon vid sidan om och lade upp det super fint på tallriken.
och jag åt upp alltihop =)
det var sååååå himla gott att jag trodde jag skulle dö, nä kanske inte dö, men det vart helt sjukt gott.

och idag lagar han mat, grillkött och potatissallad... men eftersom lilla maria är lika ombytlig som blåsten här i Bleckåsen, så tycker hon inte om grillkött längre =(
satt bara och drömmde om min frisco burgare... men har man 4 mil enkel resa till närmaste max, ja då får man faktiskt drömma lite... men S lovade att eftersom vi är i stan på måndag att vi skall förbi Max och hämta en frisco till mig =)

By the way,
på måndag skall vi som sagt till stan, eller vi ska till Brunflo och kika på en häst.
är dock väldigt osäker om det är en häst för mig...
han verkade supertrevlig på alla sätt och vis när de har berättat om honom, men vi får se.
alla hästar är ju supertrevliga om man frågar ägarna men sen om han verkligen är detta, ja det återstår att se.
sen är jag lite osäker på om han inte är i minsta laget för mig... han är 150 cm hög...
men är han grov så är det ju inga problem, men är han den tunna modellen kallblodstravare, ja då blir han för liten.
dock vart han även körd "vanligt" och inte bara för trav och han vart tydligen supersnäll att rida och så...
men men vi får som sagt se....
lägger en bild på honom här, men jag tar flera på måndag, eller S tar flera...fast jag fotar ju när jag står på marken och om jag provar att rida honom, ja då får S fota... men som sagt vi får se....
(bilderna är klickbara)
 
 
augusti 08            vintern 09

*puss*

Kommentarer
Postat av: Elinor

Ja jag får nogta och gå till apoteket och se vad de kan hitta åt mig. Hellre går jag och luktar på massa mint än allt annat urk övverallt som nya mattor, nya kablar eller målarfärg! Som tur e så luktar inte min sambo speciellt illa ;) fas davids andedräkt ger mig lite rysningar ibland och sambons med för den delen... superlukt e inte bra!

Jag ska ha 19 februari som jag fått uträknat av internet, men jag ska till mvc för inskrivning på onsdag så får se vad de säger där!

Nä jag har inget så som jag fastnat för så när de gäller mat. Det varierar väldigt, några dagar åt jag vita frallor med leverpastej, sen va de med kaviar istället. De va dyrt så nu köpte jag barkis istället. det e mer saker som poppar upp i huvvet som jag inte vill stoppa i munnen! så det är rätt svårt när man ska äta tycker jag, får äta det som känns gott för stunden...

Hoppas mitt "dåliga" mående försvinner snart så jag kan börja gå promenader. Inte för att jag har gått upp men kroppen fläskar ändå till sig när man inte rör sig och sen dessutom stoppar i sig massa vitt bröd....

Kram

2009-07-12 @ 08:11:00
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Elinor

Får man äta parma skinka?? :S

2009-07-12 @ 08:13:55
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Elinor

Patrik e glad han med, men han säger att efter denna får de va bra. Jo den här bebisen va ju rätt planerad! Men då har vi ju iaf två barn sen =) sen vet man ju aldrig han kan ju ändra sig och vilja ha en till sen, fast de tror jag inte.

http://www.minbebis.com/gravid_matguide.html

den här sidan kolla jag på...



He he ja tänk om de e två tjejer vi väntar, kul! Då har man ju utav varje kön och de e ju roligt!

Min syster sa att de säger att man mår mer illa när man väntar flickor, fast jag tror inte på det där..

2009-07-13 @ 09:24:07
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0