Gårdagen den 16/7-09

I går vart vi i stan (Östersund) och gick på bio alla 5 =)
dvs Jag, Sascha, Alfons, Loke och bebisen i min mage,
Vi vart å såg Ice Age 3
vilken undrbart rolig film =)
jag och Sascha tyckte den nog vart roligare än vad barnen tyckte.
Loke satt som ett ljus den första timmen men de sista 20 min då började det krypa i hans små ben och han orkade inte sitta stilla längre.
Men det gick över förväntan faktiskt.
Alfons är ju alltid duktig, speciellt på bio.
(andra gången Alfons vart på bio, första gången vart han ju med mig och såg DiscoDaggarna)
Han satt och tittade och käkade popcorn och vart så duktig, han satt brevid sin pappa.
Vi satt såhär: Sascha, Alfons, Loke och jag med bebisen =)
Och Loke satt som sagt helt stilla och kikade på filmen och åt popcorn och drack Mer.


Jag kan varmt rekomendera Ice Age 3 för alla, både stora som små.
Ironin i filmen är helt underbar, och jag kan nog tycka att 3:an är den bästa av Ice Age filmerna.

-----------------------

Idag är det festival i Kluk...asså Kluksfestivalen
(läs det där snabbt *ha ha ha*)
och sascha skall jobba lite på festivalen och jag ska se om barnen håller sig vakna så att man kan se Hindenburg eller vad de hette.
Sen imorgon kommer nått band som spelar Kizz covers och det ville jag gärna se, gillar ju Kizz =)

Nej nu har Loke somnat där uppe isängen för det är alldelles tyst och jag skall ut till stallet och mocka, skall ju försöka få det lite fint och städat så att det hinner lufta ur sig ordentligt innan det är dags för att stalla upp hästarna för vintern.
och med min takt, ja då får jag vara glad om jag hinner klart innan det är dags för just uppstallning *he he he*

Sen har jag fixat klart baggarnas hage uppe vid fårhuset, hagen som sen även kommer att fungera som vinterhage för tjejerna (fåren) när det blir dags att komma hem från betet.
Baggarna går ju till slakt nu i höst, om ingen vill köpa dem förståss och ha dem som avelsbaggar, men det verkar svårt.

Vart by the way och hämtade hem min nya loksele idag!!
fatta att jag är lycklig eller!!
den är knappt använd, supersnygg med tillhörande baksele och tömmar...allt detta för ynka 1000kr!!


(bjällrorna är inte med, men allt annat)

så nu är jag fortfarande på jakt efter en fyrhjulsvagn eller större modell Gigg eller liknande för runt 2000kr.
men det verkar desto svårare. men jag ger inte upp. vill ju gärna kunna köra med nu när jag snart får hem Reko =)

förresten... Reko, han hämtar jag på måndag! kul va?
sen skall han få pausa lite i hagen i 2 dagar och under de två dagarna så tar jag in hästarna för natten så att Reko får vila hjärnan lite och slappna av. och sen när han är lite hemmastadd...då ska jag ut på våran första lilla tur i skogen =)
jag längtar.

Nej nu måste jag ut till stallet och fixa lite, skulle visserligen behöva städa och fixa här inne med, fast det gör jag kanske imorgon istället =P
känns som om man städar hela tiden...vad är det man har egentligen? barn eller tornados?

ja ja, nu går jag!

*puss*

 

Kommentarer
Postat av: Elinor

oj vilket långt inlägg, kul att läsa!

2009-07-17 @ 14:50:06
URL: http://www.nossposs.blogspot.com
Postat av: Elinor

åå vadjag skulle vilja hälsa på er, e sååå fint uppe i jämtland... Men tyvär mår jag ju skit, och snart kommer ju din bebis, då kan man ju inte komma och störa :p Men nångång får vi allt ta o träffas!

2009-07-20 @ 09:36:15
URL: http://www.nossposs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0